E-learning W 1990 roku Peter M. Senge opublikował książkę „Piąta dyscyplina: Teoria i praktyka organizacji uczących się”. Według niego, w nieprzewidywalnym współczesnym świecie przetrwają tylko te organizacje, które będą uczyć się szybciej niż ich konkurencja. Teorie Senge doskonale pasują do obszaru edukacji z wykorzystaniem Internetu.
 

ict w edukacji Każdy uczeń pomstuje na sprawdziany, w czasie których zmuszany jest do zapamiętywania niezliczonych ilości informacji, z których po tygodniu pozostaje tylko wspomnienie. Australijczycy zdecydowali się na radykalny krok – w Presbyterian Ladies’ College w Croydon uczennice mogą w czasie egzaminu korzystać z Internetu, a nawet dzwonić do przyjaciela.
 

ict w edukacjiDążenie do perfekcji w wykorzystaniu nowych technologii w szkołach przynosi znaczące korzyści. BECTA (British Educational and Communications Technology Agency), brytyjska agencja rządowa wdrażająca innowacyjne  technologie do edukacji, ogłosiła, że w Wielkiej Brytanii już tysiąc szkół posiada akredytację zwaną ICT Mark.
 

gry edukacyjneW trakcie corocznej konferencji Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego, która w tym roku odbyła się w Bostonie, naukowcy z Fordham Univeristy ogłosili wyniki swojego badania nad zachowaniem dzieci w czasie gier wideo. Badania potwierdziły, że gry komputerowe rozwijają umiejętności percepcyjne i poznawcze. Ale oczywiście nie wszystkie.
 

ICT w edukacji Wśród amerykańskich studentów coraz większą popularnością cieszy się serwis postyourtest.com , za pomocą którego uczniowie mogą wymieniać się egzaminami i odnaleźć zeskanowane kopie testów z poprzednich lat,  do których aktualnie się przygotowują. Wykładowcy obawiają się, że serwis będzie po prostu umożliwiał ściąganie.
 

Innowacje w edukacji Mark Notess jest amerykańskim specjalistą od narzędzi e-learningowych. Obecnie jest menedżerem ds. rozwoju oraz rozwijania funkcjonalności w Cyfrowej Bibliotece Uniwersytetu Indiana. W swoim felietonie na łamach internetowego eLearn Magazine opisał LPP oraz LAMS – nowe narzędzia, które mogą pomóc nauczycielom w przygotowaniu i realizacji zajęć.
 

web 2.0Społecznościowe uczenie się jest coraz ważniejszym trendem w nauce i stanowi poważne wyzwanie dla dotychczasowych modeli kształcenia. Rozwój tej metody nie byłby możliwy bez nowych technologii edukacyjnych, wyszukiwarek, a także przekazu audiowizualnego, dzięki któremu utrzymujemy kontakt z innymi członkami społeczności.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jan napisał/a komentarz do Raportem w płot
Zawsze myślałem że nauczanie języków obcych w całej Europie opiera się na ESOKJ, czyli Europejskim S...
Niestety system edukacji w Polsce musi się zmienić żeby można mówić o jakimkolwiek budowaniu marki.....
Sytuacja wyrwie się spod kontroli w nauczycielstwie. Pielęgniarki i pielęgniarze, opiekunowie choryc...
Powstaje pytanie na jakich materiałach uczy się AI - bo jeśli na podręczniku to oznacza że nauczycie...
A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie