Klasa w sieci
Za dziesięć lat połowa zajęć w szkołach online?
Obniżenie kosztów kształcenia i dopasowanie do indywidualnych możliwości osoby uczącej się - to zdaniem naukowców z Hoover Institution, centrum badawczego na Uniwersytecie Stanford, dwa podstawowe czynniki, które zdecydują o sukcesie e-kształcenia. Uważają oni, że do 2019 r. połowa zajęć w amerykańskich szkołach średnich będzie prowadzona zdalnie.
Czego młodzież uczy się z serwisów społecznościowych
Badacze z uniwersytetu Minnesota udokumentowali, że korzystanie ze społecznościowych serwisów takich jak MySpace czy Facebook może przynieść korzyści edukacyjne - rozwija między innymi umiejętności technologiczne oraz kreatywne myślenie. Badani uczniowie byli otwarci na nowe i odmienne punkty widzenia oraz rozwinęli umiejętności komunikacyjne.
Jak kształtować myślenie przestrzenne?
Większość ludzi, gdy słyszy o geoprzestrzennych technologiach takich jak system informacji geograficznej (GIS), system nawigacji satelitarnej (GPS) lub teledetekcja (RS), myśli zazwyczaj o nawigacji w samochodzie lub narzędziach do sporządzania map. Ale te aplikacje mogą być także wykorzystywane podczas zajęć w szkole, na wszystkich poziomach nauczania.
Kreatywność ważna lecz nieco lekceważona
Pracodawcy coraz częściej wymagają od pracowników umiejętności współpracy w zespole, myślenia projektowego oraz kreatywności w poszukiwaniu nowych rozwiązań usprawniających działalność firmy. Edukatorzy i pracodawcy zgadzają się ze sobą, że kreatywność jest ważna także dla uczącej się młodzieży, choć ta nie zawsze potrafi w pełni wykorzystać swój potencjał.
Gry pomagają doskonalić umiejętności XXI wieku
Edukatorzy, którzy spotkali się w kwietniu na e-konferencji poświęconej znaczeniu gier w edukacji twierdzą, że gry w sieci mogą pomóc studentom rozwinąć wiele umiejętności, z których będą korzystać po ukończeniu szkoły. Wśród nich wymieniają między innymi jasne, precyzyjne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów.
Ostatnie komentarze
Zamiast krzyczeć "CISZA!!!", lepiej kilkakr...