Rozpoczął się nabór zgłoszeń do konkursu Nauczyciel Jutr@. Fundacja Orange i Głos Nauczycielski po raz czwarty uhonorują osobę, która pracę z dziećmi i młodzieżą opiera na dobrej relacji, uwzględnia ich potrzeby oraz podąża za tym, co dla nich ważne. Rozwija też swoje kompetencje po to, aby lepiej rozumieć ich świat i wyzwania środowiska cyfrowego. Konkurs towarzyszy prestiżowej inicjatywie Nauczyciel Roku. Zgłoszenia przyjmowane są do 8 września 2024.

Nauczycielem człowiek staje się przez całe życie, nie można powiedzieć – „już umiem nauczać”. Jasne, że doświadczenie pomaga. Ale każdy z nauczycieli może opowiedzieć, jak zmienia i zmieniał się jego warsztat pracy. Doświadczenie samo nie przychodzi. Potrzebna jest refleksja i chęć odkrywania, próbowania i zmiany. Można i trzeba zastanawiać się nad swoimi dotychczasowymi osiągnięciami (i porażkami), aby wiedzieć, co zmienić i udoskonalić.

Wiele jest opinii na temat zasadności robienia klasówek. Niektórzy muszą (zarządzenie odgórne), a nie chcą ich robić. Niektórzy nie muszą, a chcą; niektórzy muszą i chcą, a niektórzy nie muszą i nie chcą. Jeśli potraktujemy klasówkę jako formę pracy, może stać się nie tylko sprawdzianem umiejętności, ale także autodiagnozą ucznia, diagnozą dla nauczyciela, sposobem na podniesienie poziomu wiedzy i kształtowanie kompetencji miękkich oraz rozgrywką i rozrywką edukacyjną.

W kwietniu odbyła się Gala Finałowa IV edycji edukacyjnego programu “Girls Do Engineering” skierowanego do uczennic trójmiejskich szkół średnich. Jego celem jest zachęcenie młodych kobiet do rozważenia kariery w sektorze inżynieryjnym i technologicznym. Przez kilka miesięcy wytężonej pracy uczestniczki uczyły się podstaw języka Python, pracowały metodą Design Thinking, zapoznawały się z technologiami bazującymi na sztucznej inteligencji – nabytą wiedzę wykorzystały do stworzenia grupowych projektów.

Jak budować narrację wokół programów stypendialnych, wywoływać pozytywne skojarzenia? Jakie kryteria przyjąć podczas przyznawaniu stypendiów? Jak słuchać młodych ludzi i nawiązać z nimi dialog? Na te i inne pytania odpowiadamy w najnowszej publikacji “Stypendia Przyszłości III. Praktyczny poradnik o programach stypendialnych”, która jest efektem trzeciego cyklu spotkań i rozmów Fundacji Dobra Sieć z organizatorami programów stypendialnych.

„Nie jestem dobry w matematyce, nie chcę się nią zajmować”. Takie słowa z ust uczniów słyszą często nauczyciele. Czy możemy to zmienić?

Zajęcia muzyczne w edukacji wczesnoszkolnej mają ogromną moc. Uczeń po każdych lekcjach odnosi swój mały sukces. Śpiewa piosenki, gra usłyszany rytm, rozpoznaje brzmienie instrumentów smyczkowych i je nazywa. Czy, aby przeprowadzić aktywne i ciekawe zajęcia muzyczne, trzeba być muzykiem? Nie!

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie