Nauczyciel Jutr@ po raz czwarty

fot. Fotolia.com

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Rozpoczął się nabór zgłoszeń do konkursu Nauczyciel Jutr@. Fundacja Orange i Głos Nauczycielski po raz czwarty uhonorują osobę, która pracę z dziećmi i młodzieżą opiera na dobrej relacji, uwzględnia ich potrzeby oraz podąża za tym, co dla nich ważne. Rozwija też swoje kompetencje po to, aby lepiej rozumieć ich świat i wyzwania środowiska cyfrowego. Konkurs towarzyszy prestiżowej inicjatywie Nauczyciel Roku. Zgłoszenia przyjmowane są do 8 września 2024.

Tytuł Nauczycielki Jutr@ w 2023 roku otrzymała Aleksandra Janicka, nauczycielka wychowania przedszkolnego z Przedszkola Publicznego im. Misia Uszatka w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 w Strzyżowicach. Pedagożka zyskała uznanie jury Konkursu swoim podejściem do potrzeb dzieci i ich podmiotowym traktowaniem. Przedszkole pod opieką Pani Aleksandry rozpoczęło pracę opartą na planie daltońskim, a ona sama zainicjowała działalność Rady Dziecięcej, która ma realny wpływ na działalność placówki.

Nauczyciel Jutr@ to przede wszystkim osoba empatyczna, otwarta na dialog, która stawia potrzeby swoich uczniów i uczennic w centrum uwagi. Podąża za ich zainteresowaniami, a współpracę z nimi opiera na budowaniu relacji. Nierzadko uczy się od młodych ludzi. Nie musi być obeznana z nowinkami technologicznymi, ale ma odwagę poznawać cyfrowy świat, by być bliżej uczniów i lepiej rozumieć ich rzeczywistość – mówi Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange.

Do Konkursu Nauczyciel Jutr@ zgłosić mogą się czynne zawodowo nauczycielki i nauczyciele ze szkół podstawowych, ponadpodstawowych, przedszkoli oraz placówek oświatowych. Tak, jak w Konkursie Nauczyciel Roku, kandydatów mogą zgłaszać także inni nauczyciele i nauczycielki, dyrekcja szkół lub placówek oświatowych, rodzice czy sami uczniowie i uczennice. Link do formularza zgłoszeniowego i regulamin konkursu dostępny jest na www.nauczycieljutra.pl.

Wśród nadesłanych do 8 września zgłoszeń, jury pod przewodnictwem prof. Stefana M. Kwiatkowskiego, wiceprzewodniczącego Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN, będzie szukać nauczycielek i nauczycieli, którzy:

  • stawiają dobrostan i szacunek dla uczniów i uczennic na pierwszym miejscu;
  • wyróżniają się otwartą postawą na prowadzenie angażujących zajęć opartych na dialogu;
  • pracują w zgodzie z najnowszą wiedzą pedagogiczną oraz psychologią rozwojową;
  • dążą do podnoszenia swoich kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych;
  • korzystają przy tym z technologii lub e-zasobów edukacyjnych, aby prowadzić ciekawsze
  • i inspirujące lekcje dla młodych ludzi.

Finalnie zostanie wybranych 5 nominowanych, a spośród nich laureatka lub laureat. Nagrodą główną jest wizyta studyjna w szkołach poza granicami Polski. Finał konkursu Nauczyciel Jutr@ i Nauczyciel Roku zaplanowany jest na 8 października 2024 roku w Warszawie.

To już czwarta edycja konkursu, w którym udaje nam się wyłonić naprawdę wyjątkowych nauczycieli i nauczycielki – pełnych pasji, zaangażowania i skoncentrowanych na tym, co ważne w edukacji, czyli relacji z młodym człowiekiem. Cieszę się, że konkurs Nauczyciel Jutr@ pozwala nam docenić takie osoby i ich ważną pracę – dodaje Jakub Rzekanowski, redaktor naczelny Głosu Nauczycielskiego.

 

(Źródło: Fundacja Orange)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Maciej M Sysło napisał/a komentarz do Czy projekt to dobra forma uczenia się?
Poniższy fragment pochodzi z mojej pracy "Przyszłość Laboratorium", która ukazała się w czasopiśmie ...
Ppp napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Najpierw należało przypomnieć i scharakteryzować style nauki - wzrokowcy, słuchowcy, kinestetycy. Po...
Lech Mankiewicz napisał/a komentarz do Kilka wskazówek, jak się uczyć
Bardzo ważna uwaga, choć mam wrażenie, że analiza nie jest do końca kompletna. Dlaczego? Taka techni...
To Stowarzyszenie Umarłych Statutów podaje nieprawdę. Art. 99 ustawy Prawo oświatowe umożliwia wprow...
Książka „Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” nie jest autorstwa Martina Seligmana, lecz D...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Dzięki za ten tekst. Mnie, mimo jakichś trzech podejść, nie udało się zadowalajaco skomentować tej b...
Gość napisał/a komentarz do Osiem filarów reformy edukacji (z komentarzem)
Też się bardzo niepokoję. Trudno mi się czyta te życzeniowe postulaty.
Ja się zgadzam z polonistką. Nauczyciele świetlicy zwykle jako argument pracy w wymiarze 26 godzin p...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie