Stypendia przyszłości III

fot. Adobe Stock

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Jak budować narrację wokół programów stypendialnych, wywoływać pozytywne skojarzenia? Jakie kryteria przyjąć podczas przyznawaniu stypendiów? Jak słuchać młodych ludzi i nawiązać z nimi dialog? Na te i inne pytania odpowiadamy w najnowszej publikacji “Stypendia Przyszłości III. Praktyczny poradnik o programach stypendialnych”, która jest efektem trzeciego cyklu spotkań i rozmów Fundacji Dobra Sieć z organizatorami programów stypendialnych.

Dzięki otwartości uczestników i prelegentów z całej Polski stworzyliśmy kompleksowy przewodnik, który opisuje różnorodne doświadczenia związane ze stypendiami, przeznaczony dla wszystkich zainteresowanych społeczną inwestycją w młodzież.

Obecnie w Polsce działa niemal 600 organizacji przyznających stypendia. To nie tylko samorządy czy instytucje państwowe, ale także organizacje pozarządowe, szkoły wyższe i średnie, a nawet firmy. Polski system stypendialny rozwija się i przyczynia do zmniejszania nierówności finansowych i w dostępie do dobrej edukacji. Ponadto pozwala rozwijać unikalne talenty i daje motywację do dalszego rozwoju. To ogromna sieć, która rocznie wspiera setki tysięcy osób. Te organizacje często mają na sercu finansową pomoc dla zdolnych i ambitnych jednostek, promowanie talentów oraz motywowanie do dalszego kształcenia.

W publikacji Stypendia Przyszłości III znajdują się:

  • wypowiedzi organizatorów udanych programów stypendialnych, którym udało się stworzyć społeczność stypendystów,
  • konkretne porady dotyczące modyfikacji programu stypendialnego na podstawie dialogu z jego odbiorcami – stypendyst(k)ami,
  • doświadczenia organizatorów z różnymi metodami selekcji kandydatów i kandydatek do programów.

Ta publikacja jest efektem i podsumowaniem trzeciego cyklu spotkań "Stypendia Przyszłości", który zainicjowała Fundacja Dobra Sieć w 2021 roku.

 

(Źródło: Fundacja Dobra Sieć)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...
Piotr napisał/a komentarz do EjAj z lodówki
Mam podobne przemyślenia, ciekawe czy to nadmuchana bańka ;)
W sprawie wf mam inna uwagę. Wf to przedmiot specyficzny. Nauczyciele wf nie pracują w domu, ich obo...
Bardzo ciekawe i trafne spostrzeżenia, widać dobre analityczne podejście i obiektywność. Warto, aby ...
Zaufanie uczniów i nauczycieli w szkole wymaga także zaufania władz do nauczycieli - czyli tworzenia...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie