Przez trzy dni września (16-18) Warszawa stanie się stolicą wolnej kultury, edukacji i nauki. Do stolicy zjadą się aktywiści międzynarodowego ruchu Creative Commons, artyści, naukowcy i badacze prawa i kultury całego świata. Zapraszamy na pierwszy zjazd Creative Commons organizowany w naszej części Europy (poprzednie odbywały się w Bostonie, Rio de Janeiro, Dubrowniku i Tokio).
Mobilna edukacja, czyli (r)ewolucja w kształceniu i uczeniu się
Zainteresowanie mobilnym kształceniem nasiliło się wraz z rozwojem narzędzi, które umożliwiają korzystanie z nieograniczonych zasobów edukacyjnych w Internecie – odtwarzaczy mp3, iPodów, zaawansowanych telefonów komórkowych, tabletów, a nawet konsol do gier. Korzystając z tych narzędzi ich posiadacze mogą - dosłownie – uczyć się w ruchu: bez względu na miejsce i czas.
Kurs na Filmotekę Szkolną. Akcja!
Do wszystkich szkół ponadpodstawowych trafił pakiet filmów Filmoteka Szkolna przygotowany przez Polski Instytut Szkoły Filmowej. Jak go teraz wykorzystać na zajęciach? Jak pracować z filmem na lekcji? Centrum Edukacji Obywatelskiej przygotowuje nauczycieli do ciekawej i efektywnej pracy z tym bogatym materiałem edukacyjnym.
Howard Gardner opowie o wielorakich inteligencjach
Twórca teorii inteligencji wielorakich prof. Howard Gardner wygłosi w październiku wykłady podczas cyklu konferencji „Edukacja umysłu”. Będzie to pierwsza wizyta amerykańskiego psychologa w Polsce. Cykl spotkań podsumuje projekt „Pierwsze uczniowskie doświadczenia - drogą do wiedzy”, oparty na teorii Gardnera i realizowany przez kielecką Grupę Edukacyjną.
Youngster pomaga młodzieży gimnazjalnej
Fundacja Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej rozpoczyna 5. edycję programu dodatkowych zajęć języka angielskiego pod nazwą Youngster. W roku szkolnym 2011/2012 z programu skorzysta ponad 4000 uczniów z 145 szkół gimnazjalnych z terenów wiejskich. W zbliżającym się roku szkolnym do programu dołączy 49 nowych szkół z 28 gmin.
Nauczyciel interaktywnej klasy w świętokrzyskiem
Jedną z najważniejszych barier w rozwoju nowoczesnej edukacji w szkołach są kompetencje nauczycieli, nie zawsze na poziomie zapewniającym swobodne korzystanie z różnych narzędzi edukacyjnych w klasie. Eksperci szacują, że około 10% polskich nauczycieli dobrze radzi sobie z nowymi technologiami. Większość potrzebuje jednak szkoleń, ale także samodyscypliny w częstym korzystaniu z TIK w codziennej praktyce edukacyjnej.
Powrót do szkoły? Tak, z klasą i 2.0
Centrum Edukacji Obywatelskiej zapowiada kolejną edycję programu „Szkoły z klasą 2.0“.Zapowiedź i zachęta są intrygujące: szkoły, które przyłączą się do „Szkoły 2.0" w edycji 2011/2012, wystąpią zarazem w roli królika doświadczalnego i naukowca, który bada życie królików. Organizatorzy zapewniają, że warto wziąć udział w tej wyprawie (albo e-wyprawie).