Serial telewizyjny Edutainment o przygodach detektywa Vijay cieszył się wielką popularnością w Indiach. Program obejrzało łącznie blisko 200 milionów mieszkańców tego kraju, chociaż nie był to klasyczny thriller telewizyjny. Głównym przekazem ukrytym w treści serialowych odcinków była bowiem tematyka dotyczące profilaktyki zdrowia, HIV i AIDS.

Programy Edutainment są dobrym narzędziem do kształtowania postaw społecznych w obszarze ochrony i profilaktyki zdrowia, co potwierdzają liczne sukcesy programów realizowanych w Ameryce Południowej, Afryce, Azji Południowej. „The Yellow Card” (2001) to nakręcony w Zimbabwe film skierowany do młodych osób, poświęcony tematyce AIDS oraz ciąż osób nieletnich.
Irlandzka firma Intuition jest jednym ze światowych liderów wdrożeń nauczania z wykorzystaniem telefonów komórkowych, czyli m-learning. Intuition ogłosiła niedawno, że jeden z jej klientów podjął decyzję o objęciem tą formą szkoleń około 20 tysięcy swoich pracowników. W ten sposób proces edukacji może mieć miejsce w dowolnym miejscu i czasie.
W Polsce o m-learningu jeszcze niewiele się mówi. Jest kilkanaście firm, które oferują tego typu edukację, ale na niewielką skalę. A jak to wygląda na przykład w Irlandii? Irlandzka firma
Historia współczesnego Edutainment liczy sobie „zaledwie” kilkadziesiąt lat. Dzięki rozwojowi środków masowego przekazu możemy zaobserwować siłę i skuteczność tej metody edukacji społecznej. W ten sposób - poprzez programy telewizyjne i radiowe - miliony ludzi na całym świecie zdobywają praktyczną wiedzę i zmieniają swoje postawy.
Edutainment z wykorzystaniem środków masowego przekazu jest dziś jednym narzędzi zmniejszania nierówności w dostępie do nowoczesnej wiedzy i cyfrowych technik informacyjno-komunikacyjnych. W ten sposób nie tylko przekazujemy treści edukacyjne, ale możemy także uczyć odbiorców, jak wykorzystać różne kanały komunikacji do edukacji.
Istotą działań typu Edutainment jest połączenie edukacji z rozrywką. Mottem tzw. edukacji rozrywkowej jest stwierdzenie „uczyć bawiąc”. Wskazuje to na odpowiednią hierarchię ważności. Przez Edutainment rozumiemy takie działania, których celem jest przede wszystkim edukacja, zaś forma rozrywki jest sposobem uatrakcyjnienia lub ukrycia przekazu o charakterze edukacyjnym.

