Marlena Dietrich uczy niemieckiego

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Drama jest uznawana za jedną z najbardziej atrakcyjnych metod edukacyjnych. Właśnie na niej i na teatrze oparty jest nowatorski projekt nauczania języka niemieckiego z piosenkami Marleny Dietrich. The Blue Angel – zapożyczający nazwę z jednego z najgłośniejszych filmów z udziałem tej gwiazdy – to wymyślony w Polsce spektakl edukacyjno-artystyczny, który wnosi nową jakość do nauki języka i jest świetnym przykładem zastosowania edutainment w nauczaniu.(C) prodeutsch.pl

The Blue Angel to interaktywne przedstawienie edukacyjno-artystyczne mające na celu popularyzację języka niemieckiego oraz poszerzenie wiedzy z zakresu kultury, tradycji i zwyczajów krajów niemieckojęzycznych, jak również przełamywanie barier komunikacyjnych w tym języku.

Spektakl prezentuje historie życia słynnej niemieckiej aktorki w kontekście wydarzeń historycznych. Nauka języka niemieckiego odbywa się w sposób wykraczający poza ramy tradycyjnych form kształcenia językowego. W przedstawieniach teatralnych materiał dydaktyczny w formie piosenek prezentowany jest w języku polskim i niemieckim. Na ekranie znajdującym się na scenie wyświetlane są teksty utworów w języku oryginalnym. Podczas spektaklu lektorka języka niemieckiego, która wciela się w postać Marleny Dietrich porusza się pomiędzy widzami, widzowie zapraszani są na scenę i biorą czynny udział w spektaklu, śpiewając piosenki wraz z artystami. Dzięki temu, że granice pomiędzy sceną a widownią zacierają się, łamią się też bariery komunikacyjne. 

Inicjatorką projektu jest Marlena Uziębło, lektorka języka niemieckiego, która współtworzony projekt z profesjonalnymi muzykami. Projekt w aktywny sposób wspiera nauczycieli i osoby uczące się języka niemieckiego. Oparty na metodzie dramy motywuje uczniów, przynosząc im pozytywne doświadczenia w nauce języka niemieckiego. The Blue Angel opiera się na idei nauki poprzez zabawę oraz na interakcji z publicznością, dlatego jest dobrze  przyjmowany przez widownię. Projekt przyczynił się do zwiększenia zainteresowania językiem niemieckim w społeczności lokalnej (Siedlce i okolice), a także zmotywował młodzież do nauki tego jezyka. W przyszłości planowane jest zaangażowanie uczniów, którzy śpiewaliby piosenki razem z artystami biorącymi udział w spektaklu.

The Blue Angel został nagrodzony certyfikatem EUROPEAN LANGUAGE LABEL – europejskim znakiem innowacyjności w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych. Więcej informacji na stronie www.prodeutsch.pl.

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym) 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie