MAPPTIPE - krok dalej niż Google Presentations

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Fundacja Nauka i Wiedza udostępniła niedawno w sieci innowacyjne narzędzie do tworzenia prezentacji multimedialnych.  Ideą przedsięwzięcia jest stworzenie narzędzia, dzięki któremu ma szansę powstać duża, spójna i merytorycznie wiarygodna baza multimedialnych zbiorów edukacyjnych. To coś jakby taki edukacyjny „YouTube”.PHOTO: SXC.HU

Mowa tu o MAPPTIPE, czyli Multimedialnej Aplikacji do Tworzenia Internetowych Prezentacji Edukacyjnych. Jest ona odpowiedzią na pewien istotny brak w krajobrazie polskiej edukacji: brak dużego zbioru multimedialnych materiałów edukacyjnych, zorganizowanych w czytelną strukturę i ujętych w mniej więcej jednolitą formę. Aplikacja ta ma również wspierać nauczycieli i wykładowców w przygotowywaniu zajęć w sposób ciekawszy, wygodniejszy i łatwiejszy w realizacji.

W listopadzie 2011 r. rozpoczęła się rekrutacja do udziału w testowaniu MAPPTIPE. Będzie ono polegało na tworzeniu serii prezentacji multimedialnych przez uczniów pod opieką swoich nauczycieli. Prezentacje przygotowane przez uczniów i zespoły uczniowskie wezmą udział w konkursie. Głównymi nagrodami będą iPad i 2 netbooki. Nauczyciele zaangażowani w projekt otrzymają symboliczną gratyfikację finansową. Zasady rekrutacji i regulamin uczestnictwa w projekcie MAPPTIPE znajdują się na stronie internetowej http://www.media.edukator.pl

MAPPTIPE jako narzędzie w pełni bezpłatne i powszechnie dostępne wymaga jedynie posiadania komputera z przeglądarką i dostępu do internetu. Dzięki zintegrowaniu z portalem edukator.pl, który jest jednym z najdłużej istniejących i największych niekomercyjnych portali edukacyjnych w Polsce, możliwe będzie korzystanie z zasobów z pewnego źródła. Odbiorcy będą mogli używać tekstów, zdjęć i filmów opublikowanych na portalu.

Oprócz tego, że MAPPTIPE jest edytorem prezentacji, zawiera ono zintegrowane moduły specjalne, takie jak edytory równań matematycznych, fizycznych czy chemicznych, a także edytor do wizualizacji cząstek chemicznych. Poza tym  Fundacja przygotowała przykładowe prezentacje z chemii, fizyki, biologii, matematyki, technologii informacyjnej i przedsiębiorczości.

W ramach projektu został również przygotowany szereg szkoleń, które pomogą nauczycielom i uczniom zarówno w posługiwaniu się samym narzędziem, jak i w szukaniu materiałów niezbędnych do przygotowania prezentacji. Będą one wkrótce dostępne na platformie szkoleniowej portalu.

Więcej informacji: Andrzej Ciastoń, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 626 83 02

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie