MAPPTIPE - krok dalej niż Google Presentations

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

W ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Fundacja Nauka i Wiedza udostępniła niedawno w sieci innowacyjne narzędzie do tworzenia prezentacji multimedialnych.  Ideą przedsięwzięcia jest stworzenie narzędzia, dzięki któremu ma szansę powstać duża, spójna i merytorycznie wiarygodna baza multimedialnych zbiorów edukacyjnych. To coś jakby taki edukacyjny „YouTube”.PHOTO: SXC.HU

Mowa tu o MAPPTIPE, czyli Multimedialnej Aplikacji do Tworzenia Internetowych Prezentacji Edukacyjnych. Jest ona odpowiedzią na pewien istotny brak w krajobrazie polskiej edukacji: brak dużego zbioru multimedialnych materiałów edukacyjnych, zorganizowanych w czytelną strukturę i ujętych w mniej więcej jednolitą formę. Aplikacja ta ma również wspierać nauczycieli i wykładowców w przygotowywaniu zajęć w sposób ciekawszy, wygodniejszy i łatwiejszy w realizacji.

W listopadzie 2011 r. rozpoczęła się rekrutacja do udziału w testowaniu MAPPTIPE. Będzie ono polegało na tworzeniu serii prezentacji multimedialnych przez uczniów pod opieką swoich nauczycieli. Prezentacje przygotowane przez uczniów i zespoły uczniowskie wezmą udział w konkursie. Głównymi nagrodami będą iPad i 2 netbooki. Nauczyciele zaangażowani w projekt otrzymają symboliczną gratyfikację finansową. Zasady rekrutacji i regulamin uczestnictwa w projekcie MAPPTIPE znajdują się na stronie internetowej http://www.media.edukator.pl

MAPPTIPE jako narzędzie w pełni bezpłatne i powszechnie dostępne wymaga jedynie posiadania komputera z przeglądarką i dostępu do internetu. Dzięki zintegrowaniu z portalem edukator.pl, który jest jednym z najdłużej istniejących i największych niekomercyjnych portali edukacyjnych w Polsce, możliwe będzie korzystanie z zasobów z pewnego źródła. Odbiorcy będą mogli używać tekstów, zdjęć i filmów opublikowanych na portalu.

Oprócz tego, że MAPPTIPE jest edytorem prezentacji, zawiera ono zintegrowane moduły specjalne, takie jak edytory równań matematycznych, fizycznych czy chemicznych, a także edytor do wizualizacji cząstek chemicznych. Poza tym  Fundacja przygotowała przykładowe prezentacje z chemii, fizyki, biologii, matematyki, technologii informacyjnej i przedsiębiorczości.

W ramach projektu został również przygotowany szereg szkoleń, które pomogą nauczycielom i uczniom zarówno w posługiwaniu się samym narzędziem, jak i w szukaniu materiałów niezbędnych do przygotowania prezentacji. Będą one wkrótce dostępne na platformie szkoleniowej portalu.

Więcej informacji: Andrzej Ciastoń, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. (22) 626 83 02

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie