fot. Fotolia.com

Pierwsze lekcje niemieckiego w klasie I gimnazjum były dla mnie szokiem - nie ma podręczników, nie ma lekcji organizacyjnej, można swobodnie jeść i pić, oraz korzystać z telefonu. Zamiast pierwszych zajęć wyrywkowo notuję to, co usłyszę, bo nie wiem czego się spodziewać. Kolejnym zaskoczeniem była nauka bez jasnego schematu, elastyczna, na początku poprzez piosenki. Następnie miałem pisać dłuższe zadania; całe po niemiecku, po czym byłem już kompletnie otępiały, bo w klasie pierwszej gimnazjum miałem pierwszy w życiu kontakt z tym językiem.

fot. Fotolia.com

Niedawno miałam okazję pojechać z moją klasą (drugą szkoły podstawowej) na Białą Szkołę. Przez 7 dni byliśmy w górach, 400 kilometrów od domu. Wiem, że w niewielu szkołach małe dzieci zabiera się na dłuższe wyjazdy, jednak na wycieczki 2-4 dniowe już tak. Taki wyjazd to stres nie tylko dla nauczyciela, ale i dla rodzica. Każdy patrzy na to ze swojej strony.

fot. Fotolia.com

Edukacja wczesnoszkolna może być źródłem nowatorskich i praktycznych pomysłów dla nauczania także na późniejszych etapach kształcenia, choćby ze względu na zintegrowany i interdyscyplinarny charakter zajęć, który pozwala równomiernie i spójnie rozwijać kompetencje młodych uczniów. Warto rozmawiać z nauczycielami wczesnoszkolnymi i próbować poszukiwać dobrych pomysłów do wykorzystania na przykład w nauczaniu w klasach IV-VI szkoły podstawowej.

fot. Marcin Polak

Co zrobić z wykonanymi przez uczniów papierowymi pisankami? Z powodzeniem można spędzić z nimi cały dzień i świetnie się bawić! A gdy już skończą się święta zamienić je na coś zupełnie innego… I też się świetnie uczyć bawiąc.

fot. sxc.hu

Półmetek szkoły za nami. Jedni już zakończyli ferie, inni jeszcze wypoczywają, ale połowa roku szkolnego za nami. Dla pierwszaków i ich nauczycieli pierwszy semestr z nowym ministerialnym elementarzem. Bez pakietów, ćwiczeń, wycinanek, wyklejanek. Jak sobie poradzili nauczyciele? Czy obawy, że szkolne kserokopiarki dostana zadyszki produkując tony szaroburych kart pracy dla maluchów się spełniły?

(C) Edunews.pl

Wiosna budzi się to tu, to tam i chociaż do przyjścia tej kalendarzowej jeszcze tydzień, to już dziś warto pomyśleć, jak przygotować się z uczniami do świętowania pierwszego dnia wiosny. Co roku topimy Marzannę, rysujemy bazie i wycinamy wiosenne kwiaty z bibuły, ale w tym roku wiosenna lekcja może być zupełnie inna.

fot. Pixabay.com - public domain

Małe dzieci całkiem nieźle radzą sobie z rachunkami, gdy mają do czynienia z konkretnymi przedmiotami, które dodają i odejmują. Ale w pewnym momencie coś się psuje i okazuje się, że już nie liczą tak dobrze. Może w polskiej szkole za szybko przechodzimy do abstrakcji, za szybko wprowadzamy język matematyczny? – zastanawia się Aleksandra Pezda, która o nauczaniu dzieci matematyki rozmawiała z ekspertami na antenie TOK FM.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie