badania i analizyNowoczesna gospodarka potrzebuje coraz lepiej wyedukowanych matematycznie i technologicznie, pracowników. Jest to wielkim wyzwaniem dla całego systemu edukacji. Nowy raport korporacji Carnegie, pod wymownym tytułem „Zróbcie szkołę inaczej“, wzywa do szeroko zakrojonych reform w zakresie nauczania matematyki i nauk przyrodniczych.
 

badania i analizyZnany producent komputerów, firma Lenovo rozpoczyna realizację światowego programu badawczego, chcąc sprawdzić rzeczywisty wpływ nowoczesnych technologii na edukację na różnych etapach kształcenia i w edukacji pozaszkolnej. Rezultaty badań mają służyć poprawie efektywności nauczania z wykorzystaniem popularnych urządzeń mobilnych XXI wieku.
 

nowe technologieBezsensowności nie brakuje w życiu, a zatem i szkoła nie jest ich pozbawiona. Wielu poszukuje sensu w życiu, ale tu nie o ten wielki, filozoficzny sens życia chodzi, a raczej o zrozumienie, że uczenie się faktów, dat, terminów, nazwisk itp., uciekające szybko z głowy oraz cała dotychczasowa „wiedzowa” szkoła traci swój sens w epoce cyfrowej.
 

badania i analizyRynek studiów MBA w Polsce należy do jednych z najmłodszych w Europie stąd dominuje przekonanie, że wciąż są one postrzegane jako niosące dużą wartość dodaną dla kariery pracowników. Eksperci zajmujący się kształceniem zawodowym i rynkiem szkoleń przyznają jednak zgodnie, że studia MBA nie są przeznaczone dla wszystkich.
 

debaty edukacyjneW Polsce toczy się spór o „Traktat lizboński”, ale to jest wielka polityka. W środowisku oświatowym zaś dyskutuje się o „Strategii lizbońskiej”, która ożywiła debatę nt. zakresu i znaczenia pojęcia kompetencji w edukacji oraz kluczowych kompetencji i koniecznych treści uczenia się w szkole XXI w. Czego powinna uczyć dziś szkoła i do czego przygotować?
 

ImageNo i mamy zakończenie roku szkolnego. Rozdanie świadectw. Miliony dzieci dowiedzą się w czym są dobre, a w czym słabiutkie. Otrzymają potwierdzenie na papierze – czarno na białym. Pojawia się pytanie – czy te oceny oceniają tylko pracę uczniów? Spróbujmy zastanowić się na koniec szkoły: co ocenia ocena? Z czego składa się ocena?
 

debaty edukacyjneCzęsto analizujemy przyczyny agresywnych zachowań oraz niskiego poziomu motywacji uczniów do uczenia się. Duży wpływ na to ma nauczyciel, jego osobowość, wiedza i umiejętności, ale przede wszystkim styl działania oraz sam język. Nauczyciele są różni, a szkoła potrzebuje silnych indywidualności. Dlaczego edukacja potrzebuje mocnych osobowości?
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Poczucie sprawstwa jest ważne. Gdy daję studentom możliwość wyboru czasem są zaskoczeni. Pozytywnie....
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Pomysły na efektywne i wartościowe kończenie nauki w roku szkolnym
Przydatne pomysły, niektóre stosuję, inne dopiero wypróbuję. Na studentach. Mam na myśli wszystkie t...
Ppp napisał/a komentarz do Dawanie uczniom sensownych wyborów
Dobre chęci, jak widzę, są - problem w tym, że o wszystkim WAŻNYM decyduje MEN, o mniej ważnych dyre...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Po wyborach. Co dalej z polską edukacją?
2,5 milionowa Warszawa (podobnie Kraków i inne duże metropolie) miała ponad 80-procentową frekwencję...
Sorry, ale wszystko to można sobie w... teczkę włożyć jeśli w grę wchodzi "poprawianie" ocen, a one ...
Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie