Od dawna wiadomo, że uczelnie wyższe (i publiczne i prywatne) produkują hurtemniedouczonych studentów. Kolejne raporty wskazują, że średnipoziom wykształcenia absolwentów uczelni jest niski i blado wypadamy natle innych krajów. Problem leży oczywiście głębiej – bo już szkołyponadgimnazjalne stawiają często na ilość, a nie jakośćedukacji.
Pięć propozycji dla szkoły (4)
Uczniowie powinni potrafić budować i zarządzać własnym portfolio w
szkole, która stwarza warunki do rozwijania kompetencji pracy w
zespole, uczy przez zabawę, jest przyjazna i uczniom i rodzicom. No i
nie zapomina o rozwoju kompetencji psychologicznych nauczycieli. Oto
kolejny głos w dyskusji na temat potrzeby zmian jakościowych w polskiej
szkole.
Pięć propozycji dla szkoły (3)
Zastanówmy się, jak mogłaby wyglądać polska szkoła przyszłości. Jakie
warunki do pracy powinien znaleźć w niej nauczyciel. Prezentujemy
kolejną pracę nadesłaną przez uczestnika szkolenia „8 strategii
efektywnego uczenia (się)”, w której akcent położony został przede
wszystkim na organizację przestrzeni edukacyjnej i narzędzia przydatne nauczycielowi. A zatem:
Kilka podpowiedzi dla reformujących edukację
Craig Barrett był przez wiele lat liderem korporacji Intela. Pod jego
kierownictwem firma, znana m.in. z
procesorów znajdujących się w komputerach, uznała wspieranie edukacji
młodych ludzi jako jeden z celów głównych jej istnienia. Nie tylko w
Stanach Zjednoczonych, ale i na całym świecie, gdyż Intel był i jest
jedną z flagowych instytucji promujących ideę komputera dla każdego
ucznia.
Misja: nauczyciel
Edukacja w społeczeństwie opartym na wiedzy ma kluczowe znaczenie dlarozwoju gospodarki i społeczeństwa. Przy obecnym tempie rozwojutechnologicznego koniecznością jest stałe dokształcanie się.Tylko uzupełniając wiedzę i poszerzając umiejętności można skutecznierozwijać swoją karierę. Skoro tak jest – to kluczową rolę mają doodegrania edukatorzy.
Co rodzice wiedzą o swoich dzieciach w szkole?
82% rodziców nie wie, co
ich dzieci robią w szkole - wynika z badań realizowanych w Wielkiej Brytanii. Raport BECTA -
rządowej agencji ds. nowych technologii edukacyjnych – zwraca uwagę na
poważny problem komunikacyjny, z jakim mają do czynienia i dzieci i rodzice.
Zdaniem naukowców, wystarczą jednak proste narzędzia komunikacyjne, aby poprawić sytuację.
Co to znaczy dobry nauczyciel?
Temat kształcenia naszych rodzimych pedagogów dawno już wyszedł poza wewnętrzną dyskusję pomiędzy specjalistami od kształcenia nauczycieli i jego mankamenty stają się przedmiotem komentarzy szerokiego kręgu osób bezpośrednio (nauczyciele i przyszli nauczyciele) lub pośrednio (uczniowie i ich rodzice) zainteresowanych jakością tego procesu.
Ostatnie komentarze
Twoje zaniepokojenie wywołał komentarz Michał...