Badania Amerykańskiej Akademii Nauk, prowadzone w latach 2000-2008 nie
dają podstaw do obrony twierdzenia, że dziewczynki są gorsze w naukach
ścisłych od chłopców. Jak się okazuje, takie przekonanie jest
stereotypem, w wielu krajach silnie
zakorzenionym w świadomości społecznej, nie znajdującym potwierdzenia w
wynikach edukacyjnych.
Reforma studiowania w ocenie studentów
Studenci zabrali po raz kolejny głos w sprawie reformy szkolnictwa
wyższego. Jak można przeczytać w stanowisku Parlamentu Studentów RP,
choć reforma szkolnictwa wyższego zaproponowana przez minister Barbarę
Kudrycką zmierza w dobrym kierunku, to nie uwzględnia zniesienia
największych barier - standardów nauczania i kierunków studiów.
Jak wytłumaczyć sens wysiłku?
O wysiłku mówi się w szkole zdecydowanie zbyt mało lub nie tak jak potrzeba.
Standardowe propozycje/polecenia formułowane przez nauczycieli, typu „musisz się uczyć więcej” lub
„ucz się pilniej” dotykają niejako tematu podejmowania wysiłku, ale
brzmią mało zachęcająco i nie działają na wyobraźnię dzieci (ani
młodszych, ani starszych!).
Nowoczesne nauczanie to nie jakaś tam opcja
Uczenie się z wykorzystaniem narzędzi XXI wieku nie jest jakąś kolejnąopcją rozwoju do wyboru przez władze oświatowe i szkolne. Tokonieczność dla uczniów, którzy muszą mieć szanse ukończyć szkoły ztakimi umiejętnościami, aby swobodnie konkurować na rynku pracy,lokalnym ale i globalnym. Uczniowie oczekują takiej edukacji i jaknajbardziej na nią zasługują.
Korzystanie z komórek i internetu na egzaminie to nie oszukiwanie?
Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie amerykańskiej organizacji
non-profit Common Sense Media dowodzą, że uczniowie potrafią i
faktycznie używają telefonów komórkowych i internetu w celu poprawy
wyników na egzaminach. Alarumujący nie jest odsetek osób, które tak
postępują, lecz ilość opinii, które uznają tą praktykę za coś
normalnego i dopuszczalnego.
Kaizen zamiast tornado
Marzenie o tym, aby nad naszą polską szkołą przeszło jakieś tormado
i zmiotło to, co niedobre, a wmiotło to, co dobre – jest niestety, mało
realne. A wszyscy jakby na to czekają: że coś się zmieni, poprawi,
ktoś coś zadekretuje i uzyskamy wreszcie długo oczekiwany dobrostan
oświatowo-edukacyjny. Warto wierzyć w życiu w różne rzeczy, ale nie warto tracić czasu na złudzenia!
Polska 2030 - wizja rządu
Uczelnie są lokomotywami rozwoju wielkich aglomeracji. Praca klas
kreatywnych jest mocno finansowana przez przemysł, który absorbuje nowe
technologie i wynalazki. Mamy stały 5% wzrost PKB, 20% udziału
dorosłych w edukacji, 35% stopę zatrudnienia
niepełnosprawnych, 40% udziału produktów hi-tech w eksporcie, a pracuje
75% Polaków.
Ostatnie komentarze
Twoje zaniepokojenie wywołał komentarz Michał...