Debata na temat polskiej edukacji budzi wielkie emocje wśród ekspertów, nauczycieli, rodziców, polityków (pisaliśmy wczoraj o zwiększonym zainteresowaniu mediów tym tematem). Spoglądając wstecz na historię reform, niejedna osoba zadaje sobie pytanie, czy przypadkiem nie kręcimy się w koło, nie znając celu, do którego zmierzamy.(C) Fotolia.com

Nauczyciele zastanawiając się nad sposobami motywacji uczniów do uczenia się, pytają przede wszystkim, jak to robić i jak dotrzeć do ucznia? Poradnik „O motywowaniu do uczenia się i pracy nad sobą“, autorstwa Juliana Piotra Sawińskiego, został opracowany z myślą o wspieraniu działań inspirujących, doradczych i innowacyjnych nauczycieli – bo żeby innym doradzać, pomagać i podpowiadać, trzeba samemu to znać i ćwiczyć, być zmotywowanym.photo: sxc.hu

„Sprawcy i/lub ofiary działań pozornych w edukacji szkolnej” - to pierwszy tytuł z nowej serii pt. „Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki” przygotowanej przez Oficynę Wydawniczą Impuls pod red. prof. Marii Dudzikowej i Henryki Kwiatkowskiej. Publikacja inspiruje do krytycznego oglądu rzeczywistości edukacyjnej poprzez pryzmat składanych deklaracji i demaskowanych działań pozornych, obecnych na różnych piętrach funkcjonowania edukacji jako zarządzanego przez liczne agendy systemu.(C) Tomasz Trojanowski - fotolia.com

Profesor Mitchel Resnick, który będzie w lipcu gościem konferencji Uczyć się będąc połączonym – 10. Światowej Konferencji Komputery w Edukacji, wymyślił program Scratch, aby zainteresować dzieci tworzeniem gier i animacji. Uważa bowiem, że jeśli zaczną się one bawić komputerami i programowaniem w młodości, będą w stanie w przyszłości twórczo wykorzystywać każdą technologię.Scratch

„Przełom dwoistości w pedagogice polskiej. Historia, teoria, krytyka” prof. Lecha Witkowskiego to jedno z najważniejszych w tym roku wydarzeń na rynku książek z obszaru pedagogiki ogólnej, zachęcająca do krytycznego spojrzenia na polską edukację. Ta niezwykle ważna publikacja ukazała się właśnie nakładem Oficyny Wydawniczej Impuls.photo: sxc.hu

We współczesnym świecie znajomość języków obcych jest niezbędna, aby realizować swoje życiowe cele i plany. Tymczasem z badań CBOS wynika, że najpopularniejszy z języków obcych – angielski – zna w stopniu komunikatywnym tylko 30% Polaków. Jak poprawić kompetencje językowe? Nauka w szkole i kursy językowe nie wystarczą, trzeba jeszcze stosować proste ćwiczenia i reguły – proponuje Aleksander Lubina, doświadczony nauczyciel języków obcych i autor e-poradnika „Języki bez belfra”.(C) Języki bez belfra - Fotolia.com

Dlaczego sklonowany kot nie wygląda jak oryginał? Jak, tak naprawdę, przebiega parowanie? Czy można zobaczyć gołym okiem wirujące cząsteczki chemiczne? Jaki jest związek między mrówkami a ogniwami paliwowymi przyszłości? Czy podczas ucierania proszki tylko się mieszają, czy reagują ze sobą? Na te pytania – i wiele innych – można znaleźć odpowiedzi w elektronicznej publikacji prezentującej badania Instytutu Chemii Fizycznej PAN.photo: sxc.hu

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Ola
    Bardzo ciekawy artykuł. Ciesze się, że na niego trafiłam. Wcześniej nie wiedziałam o tych specjalnyc...
  • Written by Administrator
    A nie jest to przypadkiem "wkład" mediów (w tym społecznościowych) poszukujących sensacji i dziury w...
  • Written by Ppp
    Z drugiej strony mamy przykład z wiosny, kiedy wprowadzono zakaz zadawania zadań domowych. W mediach...
  • Written by Ppp
    Jaki procent nauczycieli jest w stanie skończyć lekcję pięć minut przed dzwonkiem, by coś takiego pr...
  • Written by Ppp
    Problemem jest obowiązek szkolny. Skoro wszyscy chodzili do szkoły, to wszyscy mają wspomnienia doty...
  • Written by Robert Raczyński
    Ja również dziękuję Pani za uzupełnienie i zapewniam, że też pokładam nadzieje w edukacji - inaczej ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie