Programowanie wizualne dla każdego

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Profesor Mitchel Resnick, który będzie w lipcu gościem konferencji Uczyć się będąc połączonym – 10. Światowej Konferencji Komputery w Edukacji, wymyślił program Scratch, aby zainteresować dzieci tworzeniem gier i animacji. Uważa bowiem, że jeśli zaczną się one bawić komputerami i programowaniem w młodości, będą w stanie w przyszłości twórczo wykorzystywać każdą technologię.Scratch

Czy programowania powinniśmy uczyć (się) od najmłodszych lat życia? Piotr Szlagor, autor e-poradnika „Programowanie wizualne dla każdego. Przewodnik po Scratch“ nie ma problemów z jednoznaczną odpowiedzią na to pytanie. Nie jest też osamotniony w takim sądzie - coraz więcej ekspertów zajmujących się nowoczesną edukacją dowodzi, że w bieżącym stuleciu brak podstawowych umiejętności programowania oznaczać będzie po prostu kłopoty na rynku pracy - coraz więcej zawodów, nawet tych niezwiązanych z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi, wymagać będzie od nas odpowiedniego zaprogramowania urządzeń komputerowych, aby mogły skutecznie wykonywać nasze polecenia. To nie jest już tylko nowy trend w technologii komputerowej, lecz raczej zwyczajna, powszednia, cyfrowa rzeczywistość.

Optymalnym środowiskiem do nauki programowania byłoby takie, które cechowałaby przyjazność, prostota obsługi, bezpłatność, wieloplatformowość (możliwość pracy na wielu systemach operacyjnych), a przy tym nowoczesność. Ideałem byłoby, gdyby zostało opracowane z myślą o edukacji. I takim właśnie programem jest Scratch – a wszystkich zainteresowanych zapraszamy do korzystania z tego bezpłatnego poradnika.

Programowanie wizualne dla każdego. Okładka publikacjiPrzy okazji wspomnimy, że 18 maja 2013 odbędzie się międzynarodowy dzień Scratcha. To idealna data do wzięcia udziału lub organizacji spotkań, czy warsztatów poświęconych programowaniu. Osoby chcące przeprowadzić jakieś wydarzenie w tym czasie lub dowiedzieć się więcej o Dniu Scratcha zachęcamy do odwiedzenia tej strony: day.scratch.mit.edu.

Programowanie wizualne dla każdego. Przewodnik po Scratch. Piotr Szlagor. Warszawa, marzec 2013; wydanie pierwsze; ISBN: 978-83-63286-07-1; format: ePUB. Seria: Think! Wirtualna Biblioteka Nowoczesnego Nauczyciela i Ucznia.

Publikacja bezpłatna, dostępna jest w sklepie Edustore.eu: https://edustore.eu/3-publikacje-edukacyjne. Zapraszamy do lektury!

Link bezpośredni do publikacji: https://edustore.eu/publikacje-edukacyjne/63-programowanie-wizualne-dla-kazdego-przewodnik-po-scratch.html 

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Ppp
    Zmniejszenie liczby, a najlepiej likwidacja egzaminów likwiduje problem egzaminów - proste i logiczn...
  • Written by Robert Raczyński
    Czegoś tu nie rozumiem, albo mi coś umknęło. Na jakiej podstawie AI dokonała tendencyjnej oceny pra...
  • Written by Robert Raczyński
    Bardzo istotne zagadnienie (zastanawiałem się już kiedyś nad tym problemem na blogu), ale nie ograni...
  • Written by Maciej M. Sysło
    Jako komentarz kilka cytatów: Oscar Wild: edukacja to rzecz godna podziwu, ale dobrze jest od czasu d...
  • Written by Ppp
    Kiedy ja chodziłem do szkoły popularna była raczej metafora "szkoła naszym spólnym więzieniem". Choc...
  • Written by Joanna
    Szacun! Wspaniałe, merytoryczne i rzeczowe, a przy tym obiektywne przedstawienie i wyjaśnienie probl...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie