Nauczyciele skarżą się, że w 30 osobowych klasach nie mają najmniejszych szans na uczenie zindywidualizowane, którego oczekują od nich rodzice i system edukacji. Zmianę w tym zakresie może przynieść dopiero użycie na większą skalę komputerów i internetu oraz połączenie tradycyjnych zajęć z lekcjami organizowanymi online.PHOTO: SXC.HU

Internet to sieć społecznościowa. Łączy ona ludzi, grupy osób, organizacje, informacje i aplikacje wykonane przez różne osoby. Jeśli chcemy wykorzystać zalety Internetu w nauczaniu i uczeniu się, kluczowymi stają się działania mające na celu podniesienie zrozumienia roli i znaczenia serwisów społecznościowych. Potrzebne są zarówno badania naukowe, jak i praktyczne doświadczenia, aby ocenić możliwości nowych platform i praktyk, jakich dostarczają dla kształcenia serwisy społecznościowe.PHOTO: SXC.HU

Blended learning nie jest pomysłem, który ma wspierać oświatę. Wręcz przeciwnie – wprowadzenie go do edukacji ma służyć wyeliminowaniu systemu monolitycznego, opartego na modelu fabryki – twierdzi Heather Staker z Innosight Institute, podsumowująca badanie 40 amerykańskich placówek edukacyjnych K-12 (szkoły podstawowe i średnie), które w różny sposób wdrażają ideę edukacji mieszanej.PHOTO: SXC.HU

Z zaprezentowanego podczas tegorocznej konferencji ISTE (International Society for Technology in Education) raportu konsorcjum Project Tomorrow i Blackboard „Learning in the 21st Century: 2011 Trends Update“ wynika, że edukacja szkolna ulegać będzie głębokim przeobrażeniom w kierunku edukacji mieszanej, z poważnym komponentem wirtualnym. Nie stanie się to z dnia na dzień, ale zmiana nastąpi na pewno.PHOTO: SXC.HU

Jeden z najlepszych uniwersytetów świata, Uniwersytet Techniczny Massachusetts, czyli MIT, stawia sobie za cel dotarcie ze swoimi otwartymi kursami online do miliarda odbiorców na całym świecie w 2021 roku. Do tej pory, według danych uczelni, z tej formy e-learningu skorzystało już 100 milionów osób. Korzysta z nich też 94% studentów MIT.PHOTO: SXC.HU

Dlaczego warto stosować gry w kształceniu? Jak powinniśmy to robić? Jakie gry są odpowiednie dla moich potrzeb? Nowy numer eLearning Papers powinien pomóc w znalezieniu odpowiedzi na te pytania. Potencjał kształcenia opartego na grach (ang. Game-Based Learning, GBL) jest nadal nie doceniany w szkolnictwie (zarówno na poziomie szkoły średniej, jak i uczelni wyższej).Internet site

Internet uwolnił edukację. Dzięki niemu możemy sięgać dalej, głębiej, nieustannie poznawać to, co nas interesuje, inspiruje, motywuje do działania. Oczywiście, istotne są również zmiany dokonujące się wokół nas w obszarze technologii i techniki, które otworzyły nam nowe kanały komunikowania się i świat eksploracji praktycznie wszystkich obszarów wiedzy.PHOTO: SXC.HU

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie