Nie ma jednego idealnego modelu dla edukacji hybrydowej (mieszanej). Kreatywni nauczyciele mogą zaprojektować różne środowiska uczenia się, w których wykorzystane zostaną przeróżne metody i technologie. W różnych środowiskach potrzebne będą specjalne rozwiązania, które być może w innej szkole się nie sprawdzą. Zaprezentujemy dziś cztery popularne podejścia do edukacji hybrydowej.fot. Fotolia.com

Jakiej szkoły, jakiego uczenia się potrzebują dzisiejsi uczniowie, albo szerzej – osoby uczące się? Nad tym pytaniem głowi się wielu badaczy. Tymczasem, gdy oni się zastanawiają nad problemem, pojawił się już kilka lat temu bardzo silny nurt w edukacji – blended learning, zazwyczaj tłumaczone na polski jako edukacja / uczenie mieszane, hybrydowe albo zróżnicowane. Czym jest? O tym już za chwilę.fot. © Edunews.pl

Analityka procesu uczenia się polega na zbieraniu i analizowaniu danych o osobach uczących się i środowisku, w którym zdobywają wiedzę, oraz na sporządzaniu raportów na podstawie tych danych w celu zrozumienia i zoptymalizowania procesu uczenia się. Jest to zastosowanie dużych zbiorów danych do celów edukacyjnych. O doświadczeniach europejskich z tego obszaru możemy przeczytać w numerze 36 eLearning Papers.fot. Fotolia.com

Od kilku miesięcy w cyklu Wiedza 3.0 prezentowane są wypowiedzi ekspertów zajmujących się na co dzień e-learningiem. Prezentacje dotyczą m.in. najnowszych trendów w zdalnym nauczaniu. Co wynika z tych rozmów?fot. Fotolia.com

Co decyduje o tym, że kursy MOOC są innowacyjne? Kursy te pozwalają uczniom zdobywać nową wiedzę alternatywnymi metodami, a jednocześnie zgodnie z programem nauczania. Kursy MOOC zwiększają także zdolność uczniów do kreatywnego myślenia, do samodzielnego wybierania i dopasowywania paradygmatu pozwalającego rozwiązać dany problem. Są to główne wnioski uzyskane na podstawie analizy kursu dotyczącego optymalizacji dyskretnej dostępnego na platformie Coursera.fot. Fotolia.com

Programowanie to język przyszłości, który warto rozwijać od najmłodszych lat. Tego języka powinny uczyć się już dzieci w szkole podstawowej, nie można tej nauki zaniedbać i na kolejnych etapach kształcenia. KhanAcademy jest najbardziej znana z zasobu filmów i ćwiczeń dotyczących matematyki, a w dalszej kolejności nauk przyrodniczych. Malo kto wie, że w KhanAcademy można się także uczyć informatyki, i to na dwa sposoby.

fot. sxc.hu

Jestem nauczycielką fizyki w liceum ogólnokształcącym. Dwa lata temu zetknęłam się z projektem Khan Academy. Pomyślałam wówczas, że jest to szansa dla mnie i dla moich uczniów na samodzielne i bardziej efektywne uczenie się oraz ćwiczenie własnych umiejętności. Chyba się nie myliłam.fot. KhanAcademyPolski - YouTube

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Bardzo mnie cieszy pańskie zainteresowanie tematem i moim tekstem, ale chyba nie do końca się rozumi...
  • Written by Jan
    Możemy się spierać czy powinno być mniej czy więcej państwa opiekuńczego, ale na końcu sporu ktoś mu...
  • Written by Iwona
    Dziękuję! Po prostu!
  • Written by Robert Raczyński
    "Szkoła ma więc dzisiaj także wymiar miejsca dającego szansę na obudzenie." - Wychodzę z tego samego...
  • Written by Robert Raczyński
    "Kierunki poszturchiwania" są wyborem zupełnie arbitralnym. Ja wybrałem ten absolutnie podstawowy, w...
  • Written by Robert Raczyński
    Oczywiście, że "Generalny przymus nauki nie wyklucza [...]"... I szczęśliwie (do pewnego stopnia) ta...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie