fot. Fotolia.com

Jak pracować z e-podręcznikami? Jak najefektywniej wykorzystać ich możliwości? To pytania, które dziś zadaje sobie coraz więcej osób w szkołach. Odpowiedzi na nie i na szereg innych najłatwiej znaleźć w kursie e-learningowym uruchomionym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji pod adresem http://kursy.epodreczniki.pl. Druga edycja kursu już się zaczęła. Nadal istnieje możliwość zapisania się i wzięcia w nim udziału.

fot. Fotolia.com

Szybki rozwój szeroko otwartych kursów online (ang. massive open online courses — MOOC) odnowił zainteresowanie otwartymi systemami kształcenia online. Ten renesans podkreśla wyzwania i możliwości związane z projektowaniem takich środowisk edukacyjnych.

fot. Fotolia.com

W Europie powstają nowe modele innowacyjnego kształcenia. Ogólnie rzecz biorąc, kształcenie jest przedsięwzięciem publicznym, za które odpowiadają rządy i instytucje międzynarodowe. Szkolnictwo postrzegane jest w kategoriach dużych i złożonych systemów. Dlatego też, zgodnie z powszechnym założeniem, siłą napędową zmian w kształceniu zwykle są instytucje, takie jak rządy, uniwersytety, konsorcja dużych podmiotów oraz bogate w zasoby fundacje.

fot. sxc.hu

Aby rozbudzić w uczniach ciekawość naukową, warto zaproponować im odwiedzenie edukacyjnych kanałów na YouTube, na których zapaleńcy-pasjonaci oraz naukowcy tłumaczą różnorodne kwestie w atrakcyjne dla młodych odbiorców formie.

fot. Fotolia.com

Nauczanie otwarte znów staje się coraz bardziej powszechne, po szczycie popularności nauczania na odległość (ODL) w latach 90. ubiegłego wieku. W związku ze zmianami społecznymi, technologicznymi i zmianami w życiu zawodowym, edukacja uległa globalizacji, a z nauczania otwartego korzysta obecnie więcej osób, niż kiedykolwiek wcześniej. Najważniejsze pytanie brzmi: jak wdrażać ten rodzaj nauczania, aby osiągać najlepsze wyniki?

fot. Fotolia.com

Treści edukacyjnych w języku polskim w internecie przybywa z każdym dniem – więc musimy chyba już przestać narzekać, że ich jest za mało, a zacząć lepiej wykorzystywać te, które są już dostępne. W poniższym zestawieniu wybraliśmy tylko te największe zasoby, które naszym zdaniem wyróżniają się już na tle innych. Można w nich już znaleźć wiele materiałów, w zasadzie na każdy przedmiot, ale co bardziej istotne, dają one też możliwość twórczej pracy z uczniami i realizacji projektów.

fot. sxc.hu

Jeśli pierwszy raz w życiu spotykacie się z terminem MOOC, to dzisiaj jest być może ważny dzień w Waszym życiu. Dzień otwarcia nowych możliwości i szans w rozwoju osobistym i zawodowym. A wszystko dzięki tym MOOCom.

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Anna napisał/a komentarz do Szkoła podstawowa w oczach jej nauczycieli
W mojej szkole, w klasach 1-3, pracuje 6 pań, które przekroczyły wiek emerytalny a tylko 3 młodsze. ...
Bardzo ciekawe podejście. Ja jednak myślę, że zamiast grzebać przy liście lektur, należy zmienić spo...
Ppp napisał/a komentarz do Sześć cech skutecznej pochwały
W normalnych sytuacjach "praca nad sobą" może dać tylko określony procent poprawy tego, co ktoś ma j...
Gość napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Panie Piotrze:Twórcą egzaminu maturalnego był Ślązak urodzony 4 stycznia 1731 r. w Schwarzwaldau (ob...
Zadania domowe to jest tak newralgiczny i delikatny temat, że żaden minister edukacji go nie ruszy, ...
Piotr napisał/a komentarz do Pytanie o sens matury
Maturę wprowadził Bismarck w XIX w. Jak to ma się do XXI w. ? Nijak? Dlaczego istnieje? Dokładnie z ...
Gość napisał/a komentarz do Nowa matura się nie sprawdziła
Nie wiem, na jakiej podstawie ma taką fundamentalną pewność? Problemów jest o wiele więcej. Jest na ...
Jan napisał/a komentarz do Piąte koło u wozu
W obronie pani stojącej na czele i kierującej MEN: proszę zauważyć w jej próbie wprowadzania tego pr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie