Słodkie, słone, tłuste, barwione... taki wniosek płynie z badania Fundacji Banku Ochrony Środowiska "Rodzice o odżywianiu dzieci", które pokazuje co nasze dzieci jedzą na co dzień w szkołach. Jak wynika z analizy TNS Polska, drugie śniadania naszych dzieci to tykająca bomba zegarowa! W diecie prym wiedzie głównie cukier - prawie 40% nastolatków je słodycze codziennie. W parze ze słodkościami idą niezdrowe tłuszcze.photo: sxc.hu

Kształtowanie postaw społecznych u młodzieży jest jednym z najważniejszych celów wychowania. A okres nauki w szkole gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej to czas, w którym budzą się w młodych ludziach społeczne instynkty. I właśnie wtedy warto je pobudzać, warto inspirować do działania na rzecz innych ludzi, pokazać, jak wiele od nas samych zależy.photo: sxc.hu

Polskie filmy na lekcjach, zajęciach dodatkowych, w czasie wolnym, dyskusje i festiwale. Od nowego roku szkolnego "Filmoteka Szkolna. Akcja!" znowu może zagościć w waszych szkołach. Projekt realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej jest częścią programu prowadzonego z inicjatywy Państwowego Instytutu Sztuki Filmowej. Celem programu jest włączenie wiedzy o filmie do edukacji szkolnej. A wszystkie działania organizowane są wokół pakietów polskich filmów rozesłanych do 14000 szkół ponadpodstawowych.(CC-BY) CEO

W przyszłym roku w Polsce odbędzie się X Światowa Konferencja na temat Komputerów w Edukacji – WCCE 2013 (Toruń 2-5 lipca 2013 r.). Jest to jedna z najważniejszych edukacyjnych konferencji międzynarodowych. Jej uczestnicy będą się zastanawiać, jak spowodować, by dzisiejsi uczniowie, cały czas połączeni z siecią i za jej pośrednictwem – między sobą i z innymi osobami, wykorzystywali technologię i ten stan swojej świadomości do pogłębiania i poszerzania swojego kształcenia się.(C) Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Fundacja Instytut Ludwiga von Misesa kończy przygotowania do wydania książki Henry’ego Hazlitta „Ekonomia w jednej lekcji” – światowego bestselleru i klasycznej pozycji literatury ekonomicznej. Redakcja tekstu jest już zakończona, a premierę przewidziano na 15 października br. Tłumaczenie zostało przystosowane do wymagań współczesnej terminologii ekonomicznej.(C) NBP

Dzisiejsza szkoła kładzie szczególny nacisk na efektywną pracę z uczniem. W poprawie wyników pomaga wykorzystanie nowoczesnych metod pracy - narzędzi coachingowych oraz metod szybkiego zapamiętywania. Skutecznemu używaniu tego rodzaju sposobów w pracy w szkole poświęcone będą warsztaty organizowane w ramach Edu Trendy 2012.photo: sxc.hu

Zakończyła się pierwsza edycja innowacyjnego projektu edukacyjnego „eSzkoła – Moja Wielkopolska”. Główny cel – promowanie nauki metodą projektów z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi – został osiągnięty. Powstało ponad 300 prac przygotowanych przez zespoły uczniowskie. Teraz czas na głosowanie i nagrodzenie najlepszych.(C) Monika Błaszczak

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Niestety system edukacji w Polsce musi się zmienić żeby można mówić o jakimkolwiek budowaniu marki.....
Sytuacja wyrwie się spod kontroli w nauczycielstwie. Pielęgniarki i pielęgniarze, opiekunowie choryc...
Powstaje pytanie na jakich materiałach uczy się AI - bo jeśli na podręczniku to oznacza że nauczycie...
A potem oburzenie harnasiów i halyn jak ktoś stwierdza że Polacy to debile. Wiecie że za granicą nie...
Anna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Pani Sylwia ma marne pojęcie o pracy nauczycieli w świetlicy szkolnej...Miałam okazję, przez krótki ...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Proszę wyjaśnić, w jaki sposób nauczyciel wspomagający przygotowuje się do zajęć. Przecie on po pros...
Taaa, a premier, z wielkim hałasem, przed kamerami otwiera "największą w Europie fabrykę amunicji". ...
Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie