E-podręczniki w ramach rządowego programu "Cyfrowa szkoła", lektury szkolne w bibliotece internetowej, materiały edukacyjne dla Polaków za granicą - to najważniejsze działania na rzecz upowszechniania wiedzy w sieci, prowadzone w Polsce.
Muzykoteka Szkolna
Narodowy Instytut Audiowizualny uruchomił, zapowiadany podczas startu projektu Muzykotekaszkolna.pl, dostęp nauczycieli do zamkniętej części serwisu. Nauczyciele i ich uczniowie będą mogli bezpłatnie korzystać ze stworzonych na specjalne zamówienie Instytutu materiałów. Pedagodzy w przeznaczonej dla nich części znajdą pomoce dydaktyczne – gotowe scenariusze lekcyjne i edukacyjne filmy.
Lekcje na podstawie komiksów
Żyjemy w czasach gospodarczo bardzo niespokojnych. Patrząc na rosnące ceny, niepokojące doniesienia z Grecji, Węgier, czy Włoch i jednocześnie słuchając w mediach zapewnień, że jesteśmy nadal wspaniałą „zieloną wyspą“ na wzburzonym oceanie, powinniśmy zadać sobie pytanie, czy nie warto – tak na wszelki wypadek – pouczyć trochę więcej młodzieży na temat gospodarki i rynku pracy, na który przecież nieuchronnie w końcu trafią.
Filmoteka Szkolna o pasjach
Nakręć film, napisz recenzję - wygraj nagrody. Tak najkrócej można promować najnowsze wydarzenia w ramach Filmoteki Szkolnej. Po raz kolejny Centrum Edukacji Obywatelskiej w ramach programu Filmoteka Szkolna. Akcja! organizuje konkursy filmowe. Zapraszamy młodzież ze szkół ponadpodstawowych do opowiadania o swoich pasjach.
Pokazali, jak lubią (się) uczyć
Projekt „Filmowa chemia” zgłoszony przez Halinę Szczepaniec, nauczycielkę Gimnazjum Leonarda Piwoni w Szczecinie, zwyciężył w ogólnokrajowym konkursie w ramach projektu „Moj@ edukacja”. W kategorii Uczeń gimnazjum Jury przyznało pierwsze miejsce autorowi prezentacji o sposobach wykorzystania metody Mind Mappingu w nauce – Michałowi Kasperskiemu. Zwycięzcami w kategorii Uczeń szkoły ponadgimnazjalnej zostali Aleksander Tyczyński i Mateusz Kępka za filmowe przedstawienie pomysłów na wykorzystanie mobilnych urządzeń na lekcjach.
W drodze do cyfrowej szkoły
Jak mądrze używać TIK w szkole? Co zmienia się w szkole pod wpływem TIK? Zastanawiali się nad tym dyrektorzy i nauczyciele na konferencji „Nowe technologie w praktyce szkolnej” współorganizowanej przez programy "Szkoła z klasą 2.0" oraz "Moja@ Edukacja".
Kompetencje informatyczne pilnie potrzebne
Wiele osób, w tym nauczyciele i rodzice, a także niektórzy naukowcy, nie uważa informatyki za niezależną naukę, a zatem także, za szkolny przedmiot. Wiele z tych osób myli i utożsamia informatykę z technologią informacyjno-komunikacyjną i sprowadza edukację informatyczną do udostępniania uczniom i nauczycielom komputerów i Internetu w szkole i w domu. Nie odróżniają oni stosowania komputerów i sieci Internet od studiowania podstaw informatyki.
Ostatnie komentarze
Przepraszam bardzo, ale tytuł i wstęp wprowadza w błąd.
Mindo jest rodzajem odpłatnej Inter...