Rusza druga odsłona multimedialnej akcji edukacyjnej pt. Nakręcona Ekonomia. W ramach projektu dofinansowanego ze środków NBP do szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych zostanie rozesłany multimedialnych tablic edukacyjnych – Lekcja Ekonomii. W portalu MillionYou.com ruszył też konkurs na film inspirowany zagadnieniami ekonomicznymi.photo: sxc.hu

Czy polskie szkoły i uczelnie mogą pozyskiwać środki na swoją działalność i ciekawe projekty od darczyńców z zagranicy? Jest to możliwe dzięki programowi Transnational Giving Europe (TGE). W naszym kraju TGE reprezentowana jest od 2006 r. przez Fundację dla Polski (FDP).(C) Monkey Business - fotolia.com

Słodkie, słone, tłuste, barwione... taki wniosek płynie z badania Fundacji Banku Ochrony Środowiska "Rodzice o odżywianiu dzieci", które pokazuje co nasze dzieci jedzą na co dzień w szkołach. Jak wynika z analizy TNS Polska, drugie śniadania naszych dzieci to tykająca bomba zegarowa! W diecie prym wiedzie głównie cukier - prawie 40% nastolatków je słodycze codziennie. W parze ze słodkościami idą niezdrowe tłuszcze.photo: sxc.hu

Kształtowanie postaw społecznych u młodzieży jest jednym z najważniejszych celów wychowania. A okres nauki w szkole gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej to czas, w którym budzą się w młodych ludziach społeczne instynkty. I właśnie wtedy warto je pobudzać, warto inspirować do działania na rzecz innych ludzi, pokazać, jak wiele od nas samych zależy.photo: sxc.hu

Polskie filmy na lekcjach, zajęciach dodatkowych, w czasie wolnym, dyskusje i festiwale. Od nowego roku szkolnego "Filmoteka Szkolna. Akcja!" znowu może zagościć w waszych szkołach. Projekt realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej jest częścią programu prowadzonego z inicjatywy Państwowego Instytutu Sztuki Filmowej. Celem programu jest włączenie wiedzy o filmie do edukacji szkolnej. A wszystkie działania organizowane są wokół pakietów polskich filmów rozesłanych do 14000 szkół ponadpodstawowych.(CC-BY) CEO

W przyszłym roku w Polsce odbędzie się X Światowa Konferencja na temat Komputerów w Edukacji – WCCE 2013 (Toruń 2-5 lipca 2013 r.). Jest to jedna z najważniejszych edukacyjnych konferencji międzynarodowych. Jej uczestnicy będą się zastanawiać, jak spowodować, by dzisiejsi uczniowie, cały czas połączeni z siecią i za jej pośrednictwem – między sobą i z innymi osobami, wykorzystywali technologię i ten stan swojej świadomości do pogłębiania i poszerzania swojego kształcenia się.(C) Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

Fundacja Instytut Ludwiga von Misesa kończy przygotowania do wydania książki Henry’ego Hazlitta „Ekonomia w jednej lekcji” – światowego bestselleru i klasycznej pozycji literatury ekonomicznej. Redakcja tekstu jest już zakończona, a premierę przewidziano na 15 października br. Tłumaczenie zostało przystosowane do wymagań współczesnej terminologii ekonomicznej.(C) NBP

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Zadania fakultatywne
Zadanie fakultatywne dla Pani:Uczeń ma do obsługi dziesięć przedmiotów (w liceum więcej), doba ma ty...
W miejsce dyskusji o tym jak będzie, proponowałbym również pomyśleć i o negatywnym scenariuszu, któr...
Jerzy T. napisał/a komentarz do O lekturach obowiązkowych w szkołach średnich 
@Aleksander Lubina: Słusznym wydaje się [...]A jeśli to założenie jest zwyczajnie fałszywe, to co? J...
Pora ostateczna to zmienić.
Nie do końca się zgadzam. Wywód Autora jest logiczny, ale pod warunkiem odwrócenia podstawowych zało...
PEŁNA ZGODA! Tylko, że to jest oczywiste od wielu lat i pozostaje zapytać, dlaczego nic nie jest w t...
Nie wiem co autorzy mają na myśli pisząc partnerstwo poznawcze między edukacją a technologią (AI). P...
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Metody głębokiego uczenia się
Ppp: obawiam się że ilość materiału jest sprzężona z innymi pozostałymi parametrami, takimi jak wiel...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie