Rozpoczął się nabór zgłoszeń do konkursu Nauczyciel Jutr@. Fundacja Orange i Głos Nauczycielski po raz czwarty uhonorują osobę, która pracę z dziećmi i młodzieżą opiera na dobrej relacji, uwzględnia ich potrzeby oraz podąża za tym, co dla nich ważne. Rozwija też swoje kompetencje po to, aby lepiej rozumieć ich świat i wyzwania środowiska cyfrowego. Konkurs towarzyszy prestiżowej inicjatywie Nauczyciel Roku. Zgłoszenia przyjmowane są do 8 września 2024.

W kwietniu odbyła się Gala Finałowa IV edycji edukacyjnego programu “Girls Do Engineering” skierowanego do uczennic trójmiejskich szkół średnich. Jego celem jest zachęcenie młodych kobiet do rozważenia kariery w sektorze inżynieryjnym i technologicznym. Przez kilka miesięcy wytężonej pracy uczestniczki uczyły się podstaw języka Python, pracowały metodą Design Thinking, zapoznawały się z technologiami bazującymi na sztucznej inteligencji – nabytą wiedzę wykorzystały do stworzenia grupowych projektów.

Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more, który pokazuje młodzieży, że lepsze rozumienie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także w internecie. Obecność i zachowania w sieci to trudny temat do rozmów z młodymi, dlatego Fundacja Szkoła z Klasą i Stowarzyszenie Demagog przygotowały atrakcyjne treści, które pozwolą edukatorom zaciekawić młodzież tym tematem.

Jak budować narrację wokół programów stypendialnych, wywoływać pozytywne skojarzenia? Jakie kryteria przyjąć podczas przyznawaniu stypendiów? Jak słuchać młodych ludzi i nawiązać z nimi dialog? Na te i inne pytania odpowiadamy w najnowszej publikacji “Stypendia Przyszłości III. Praktyczny poradnik o programach stypendialnych”, która jest efektem trzeciego cyklu spotkań i rozmów Fundacji Dobra Sieć z organizatorami programów stypendialnych.

Po kilku miesiącach dopracowywania projektów, spotkań z trenerami i mentorami, pracy z metodologią design thinking oraz wreszcie – przygotowywania się do Demo Day – poznaliśmy zwycięzców III edycji programu Solve for Tomorrow. O nagrodę główną walczyło 12 drużyn z całej Polski. Decyzją jury miejsce I zdobył zespół z Technikum nr 2 – Zespołu Szkół Usługowych w Ostrowie Wielkopolskim, który realizował projekt „Akademic”.

Kiedy uczniowie dostrzegają, że matematykę można skutecznie stosować w codziennym życiu – począwszy od rozwiązywania problemów finansowych po planowanie czasu i przestrzeni – zwiększa się ich motywacja do nauki tego przedmiotu. Pomaga im to zrozumieć, że przedmiot ten skrywa więcej niż tylko zestaw abstrakcyjnych reguł i wzorów, że wiedza matematyczna jest użyteczna i pomocna w wielu życiowych sytuacjach.

Od wybuchu wojny w Ukrainie deficyty w integracji między polskimi i ukraińskimi dziećmi są olbrzymim wyzwaniem. Z problemem tym mierzą się przede wszystkim nauczyciele. Centrum Nauki Kopernik od 2022 roku wspiera działania sprzyjające tworzeniu się więzi między dziećmi z doświadczeniem uchodźczym a ich polskimi rówieśnikami i wzmacnia kompetencje nauczycieli w budowaniu grup międzykulturowych. W projekt zaangażowane są Kluby Młodych Odkrywców z całej Polski, działające i rozwijające się pod egidą Centrum Nauki Kopernik (program KMO).

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Jak to najczęściej w szkolnej praktyce bywa, regułą jest, że nie ma reguły. Jakość podręczników, spo...
  • Written by Kinga
    ..."Pedagog z wykształcenia i powołania"... dokładnie tak !!!! Pani Małgosiu, wspaniały i mądry arty...
  • Written by Robert Raczyński
    Czytając lead miałem nadzieję na ciekawą refleksję nad wyciągniętym w nim wnioskiem, a otrzymałem ko...
  • Written by Yuyy
    Co za czasy. Ja też okaleczalam się i nie była to wina moich rodziców tylko rówieśników w szkole. Dz...
  • Written by Robert Raczyński
    Od bardzo dawna nie czytałem materiału promocyjnego o tak dużym ładunku społecznej użyteczności. Bra...
  • Written by Ppp
    Podane przykłady brzmią bardzo sztucznie (warto przeczytać sobie tekst na głos!), ale sama zasada sł...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie