
Gadu gadu w podręcznikach dla pierwszaków?

PONAD DEKADA INSPIR@CJI (2013-2024)
INSPIRUJĄCE WYSTĄPIENIA NAUCZYCIELI
NA NASZYCH KONFERENCJACH
→ zobacz wszystkie na YouTube
→ zapisz się na INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2025
Szybki rozwój globalnych rynków finansowych, pojawianie się nowych produktów finansowych oraz częste zawirowania na globalnych rynkach finansowych zmuszają do nowego spojrzenia na edukację finansową młodzieży i osób dorosłych. Problem dotyczy wszystkich społeczeństw krajów rozwijających się, choć najczęściej słychać na ten temat dyskusję za oceanem.
Bank Rezerwy Federalnej w Chicago wspólnie z Visa organizuje co roku webinar na temat edukacji finansowej. W tym roku podczas seminarium, w którym brali udział przedstawiciele ważnych amerykańskich instytucji finansowych, rozmawiano o tym, jak najlepiej przekazać wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania finansami młodzieży pokolenia Y (18-25 lat).
Google Mapy Polska ogłosiło ciekawy konkurs, który świetnie wspiera naukę geografii i orientacji na mapie. Zachęca do stworzenia mapy własnych ulubionych miejsc – w mieście lub poza miastem i podzielenia się swoimi miejscami z innymi internautami. Mogą to być ulubiona trasa wędrówki, restauracja, klub, interesujące zakamarki, których nikt nie zna.
Dziś obchodzimy Światowy i Europejski Dzień Konsumenta – w Polsce już po raz siódmy, w tym roku pod hasłem „Zanim klikniesz, poznaj swoje prawa”. Tym razem organizacje konsumenckie postanowiły zwrócić uwagę na prawa konsumentów w Internecie. Według GUS, w 2007 roku ok. 5 mln osób kupowało przez Internet towary i usługi – o prawie milion więcej niż w 2006 r.
Obchodzony na całym świecie w dniu 15 marca Światowy Dzień Konsumenta jest dobrą okazją do zastanowienia się, w jakim znaczeniu używamy pojęcia „edukacja konsumencka” oraz jaka powinna być rola działających na rynku firm w kształtowaniu świadomości konsumenckiej – czym powinna przejawiać się dziś społeczna odpowiedzialność biznesu.
Zawierając kilka, a nawet kilkanaście umów dziennie (nie będąc nawet tego świadomymi), nie zdajemy sobie często sprawy, że każdą z tych czynności reguluje prawo. O obowiązkach przedsiębiorców konsumenci przypominają sobie najczęściej w sytuacjach konfliktowych, gdy silniejsza strona kontraktu nie zamierza respektować ich praw.