Myszką po mapie

Narzędzia
Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

projekty edukacyjneGoogle Mapy Polska ogłosiło ciekawy konkurs, który świetnie wspiera naukę geografii i orientacji na mapie. Zachęca do stworzenia mapy własnych ulubionych miejsc – w mieście lub poza miastem i podzielenia się swoimi miejscami z innymi internautami.  Mogą to być ulubiona trasa wędrówki, restauracja, klub, interesujące zakamarki, których nikt nie zna.

 

Taki osobisty przewodnik można stworzyć w oparciu o aplikację Google Maps. Korzystając z narzędzi Google można przenieść na swoją mapę kawałek miasta, a następnie zaznaczyć miejsca, zamieścić zdjęcia i filmy. Może powstać w ten sposób  unikalny plan miasta, który warto polecać turystom odwiedzającym daną okolicę, znajomym, albo osobom zainteresowanym bliższym poznaniem miejsca, w którym mieszkają.

 

Stworzoną mapę można wysłać na konkurs. Na stronie internetowej Google znajduje się formularz zgłoszeniowy. Konkurs potrwa do 12 czerwca 2008 r. Najlepsze prace zostaną wybrane przez panel niezależnych ekspertów, a wyniki ogłoszone dwa tygodnie po zakończeniu konkursu. Zwycięzca poleci do Kalifornii zwiedzać Googleplex. Organizator konkursu pokrywa wszystkie koszty tej wyprawy. 100 osób otrzyma koszulki Google.

 

Konkurs ten jest dobrym przykładem nowoczesnej edukacji konsumenckiej. Poprzez konkurs Google zachęca internautów do korzystania z przygotowanych dla nich narzędzi i tym samym edukuje swoich użytkowników, w jaki sposób mogą wykorzystać internetowe narzędzia w swoim życiu.

 

Czy na Internetowej jest Internet?

 


 

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie