fot. Fotolia.com

Nauczyciele podstaw przedsiębiorczości i wiedzy o społeczeństwie spotkali się wczoraj na konferencji „Innowacyjne metody nauczania ekonomii w szkołach”, aby porozmawiać o jakości edukacji ekonomicznej i finansowej w szkołach. W ostatniej części spotkania odbyła się dyskusja na temat stanu edukacji finansowej w Polsce. Organizatorem wydarzenia było Forum Obywatelskiego Rozwoju.

fot. Fotolia.com

Dzisiaj wypada Światowy Dzień Praw Konsumenta. Prezentujemy opinie ekspertów Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, które zostały przygotowane specjalnie z myślą o dzisiejszym dniu. Celem ich jest zwrócenie uwagi na potrzebę edukacji konsumenckiej – bo uwielbiamy kupować, ale musimy zdawać sobie sprawę z różnych mechanizmów reklamy, które potrafią wpłynąć na nasze decyzje.

fot. Fotolia.com

Koniec starego i początek nowego roku, to czas, kiedy podejmujemy decyzje, które mają wpłynąć na nasze życie w nadchodzących miesiącach. Dotyczą one różnych spraw, ale jak pokazuje praktyka, z ich realizacją bywa różnie. Zdarza się, że przez pierwsze dwa, trzy miesiące trzymamy się naszego postanowienia kurczowo, a później sobie odpuszczamy. Bywa jednak tak, że raz podjęte założenie, które z determinacją staramy się realizować, ma dalekosiężne skutki i realnie wpływa na naszą przyszłość.

W dobie, gdy po wiedzę o zarządzaniu osobistymi finansami sięgamy coraz częściej do blogów eksperckich, także młodzi ludzie mogą stać się przewodnikami w tym temacie dla swoich rówieśników. Właśnie taką formułę zaproponowaliśmy w konkursie blogowym w ramach akcji Tydzień dla Oszczędzania 2013, w którym uczniowie szkół ponadpodstawowych i studenci mieli zachęcić swoich czytelników do oszczędzania i racjonalnego gospodarowania własnymi funduszami.fot. Tagxedo.com

Sejm i Senat przyjęły ustawę reformującą system emerytalny, która zakłada m.in. przeniesienie 51,5 % oszczędności zgromadzonych w OFE do ZUS. Ustawa czeka teraz na podpis Prezydenta, ale ze wstępnych zapowiedzi wynika, że zostanie uchwalona. Planowane zmiany wywołały lawinę komentarzy i analiz dotyczących ich wpływu na budżet państwa i szeroko rozumiany rynek finansowy w Polsce. Jednak w dyskusji publicznej cały czas zbyt rzadko poruszany jest temat, jak te zmiany wpłyną na przyszłe emerytury Polaków, a także czy jesteśmy gotowi do przejęcia części odpowiedzialności za naszą finansową przyszłość.fot. sxc.hu

Dziś mamy szczególny dzień dla każdego, komu zależy na poprawie swojej sytuacji finansowej – powinien być to czas refleksji, podliczenia swoich wydatków, dokonania analiz i podjęcia postanowień. Jak wynika z opublikowanych badań Postawy Polaków wobec oszczędzania, za mało uwagi poświęcamy naszym finansom. Możemy się więc kiedyś przeliczyć, a coraz więcej otrzymujemy sygnałów, że na wysoką emeryturę od państwa w przyszłości nie możemy raczej liczyć. To może nauczyciele powinni zacząć pierwsi pokazywać, że warto oszczędzać?fot. sxc.hu

Już tylko 61% Polaków jest przekonanych o celowości oszczędzania. Jedynie 8% robi to regularnie. Ponad połowa oszczędzających swoje środki lokuje na nieoprocentowanym koncie lub trzyma w domu. 18% dba, by oszczędności nie topniały przez inflację. To najważniejsze wnioski z badania „Postawy Polaków wobec oszczędzania” przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy.photo: sxc.hu

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie