Historia Pana Romana

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

Ktoś powiedział, że w życiu są dwie pewne rzeczy: śmierć i podatki. Świadomość ekonomiczna i finansowa w Polsce jest ciągle niezbyt wysoka. Zazwyczaj nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak dużo płacimy podatków i to praktycznie każdego dnia. Często nie wiemy nawet, z jakiego tytułu mamy zapłacić podatek i dlaczego państwo nam odbiera nasze pieniądze.(C) MillionYou.com

W demokratycznym państwie miejscem, gdzie zapadają decyzje co do wysokości podatków jest parlament. Pamiętajmy zatem, że głosując na różne ugrupowania polityczne, w pośredni (niestety) sposób decydujemy o wysokości podatków. Warto pamiętać, że piękne obietnice o rozdawaniu publicznych pieniędzy zazwyczaj muszą skutkować podniesieniem podatków, a zatem ucierpi na tym przede wszystkim nasz portfel. Państwo funkcjonuje głównie dzięki podatnikom, którzy z własnych, ciężko zarobionych pieniędzy finansują budżet państwa. Wyższe wydatki budżetowe państwa to wyższe podatki dla nas wszystkich. Twój głos ma zatem wpływ na to, ile oddasz państwu swoich pieniędzy lub inaczej – bardziej precyzyjnie – ile twoich pieniędzy zabierze ci państwo i na co je przeznaczy.

O podatkach wokół nas opowiada historia zwyczajnego człowieka - Pana Romana:

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym)

 

 

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie