Edukacja finansowa 2.0

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

edukacja konsumenckaBank Rezerwy Federalnej w Chicago wspólnie z Visa organizuje co roku webinar na temat edukacji finansowej. W tym roku podczas seminarium, w którym brali udział przedstawiciele ważnych amerykańskich instytucji finansowych, rozmawiano o tym, jak najlepiej przekazać wiedzę i umiejętności w zakresie zarządzania finansami młodzieży pokolenia Y (18-25 lat).

 

Organizatorzy zauważyli, że ostatnie turbulencje na rynkach finansowych w Stanach Zjednoczonych jeszcze raz każą zwrócić uwagę na tematy związane z finansami osobistymi i umiejętnościami zarządzania własnymi zasobami. W tym skomplikowanym świecie finansowym, radzenie sobie z problemami finansowymi jest poważnym zadaniem dla doświadczonych dorosłych konsumentów, ale w porównaniu do nich przed młodzieżą akademicką wkraczającą na rynek pracy stoją nieporównywalnie większe wyzwania. Organizatorzy zaryzykowali nawet twierdzenie, że z tego punktu widzenia Stany Zjednoczone stoją przed kryzysem finansowej alfabetyzacji. Wielu absolwentów uczelni amerykańskich radzi sobie bez problemów z tematyką polityczną, stosunkami międzynarodowymi, kwestiami dotyczącymi ekologii i ochrony środowiska naturalnego, ale niestety nie dysponują nawet elementarną wiedzą i umiejętnościami finansowymi.

Webinar rozpoczął tegoroczny projekt „Money Smart Week”, którego organizatorem jest oddział Banku Rezerwy Federalnej w Chicago. W następnych dniach w Chicago i stanie Illinois odbywa się kilkaset wydarzeń z zakresu edukacji finansowej, mających zwrócić uwagę opinii publicznej na zaniedbania w zakresie edukacji finansowej pokolenia Y.

Wagę problemu dostrzegają amerykańskie władze finansowe. Przemówienie otwierające wygłosił Ben Bernanke, Szef Rady Gubernatorów Rezerwy Federalnej, zaś w seminarium wzięła również amerykańska Sekretarz Skarbu Anna Escobedo Cabral, szefowa Departamentu Skarbu. Ciekawą osobą zaproszoną do dyskusji był Chris Gardner – w przeszłości bezrobotny i bezdomny ojciec kilkorga dzieci, który wyszedł z tego kryzysu finansowego i dzięki swojej pracy i wytrwałości, a dziś jest milionerem i filantropem pomagającym ubogim rodzinom i zaniedbanym dzieciom wychodzić z kryzysów finansowych. Jego historia stała się osnową filmu „W pogoni za szczęściem” ( The Pursuit of Happyness) (2006).

Internet stwarza nowe możliwości rozwoju edukacji, zwiększając dostęp do wartościowych źródeł wiedzy i informacji. Zamiast wyjazdu na konferencję zagraniczną i ponoszenia kosztów z nią związanych, można wyposażyć się w dobry komputer i odpowiednie oprogramowanie, aby śledzić dyskusję na interesujące nas tematy tysiące kilometrów od nas. Takie narzędzia edukacyjne są jeszcze dość drogie, ale w perspektywie kilku lat, wraz z poprawą przepustowości, jakości transmisji oraz zapewnieniem większej interaktywności uczestników webinaru, coraz częściej będziemy mogli uczyć się uczestnicząc w wartościowych wydarzeniach w różnych częściach świata.

 

edukacja konsumencka

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie