Królujący od dłuższego czasu w mediach temat kryzysu finansowego jest pretekstem do podjęcia głębszej dyskusji nad potrzebami społeczeństwa związanymi z edukacją finansową. Aż dziw bierze, że mimo iż miliony Polaków poniosły spore straty w wyniku nieudanych inwestycji, instytucje finansowe i oświatowe bagatelizują to wyzwanie edukacyjne.
Własność w sieci
Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich, który wypada w dniu dzisiejszym, jest okazją do poruszenia ważnych zagadnień z zakresu edukacji prawnej i medialnej: własności intelektualnej w Internecie. Chociaż powszechnie narzekamy na piractwo w sieci i kopiowanie (słynne Ctrl+C, Ctrl+V), nie zawsze faktycznie dokonujemy naruszenia praw własności.
Trzy czwarte klientów w ogóle nie czyta umów
Na blogu Consumer Law and Policy, dotyczącym praw konsumenta, przytoczono dwa ciekawe badania na temat tego, że niewiele osób uważnie zapoznaje się z dokumentami, które dostają do podpisania. Nie zawsze jest to efekt zwykłego lenistwa, ale zawsze takie zaniedbanie może skończyć się nieprzyjemną niespodzianką. Nie inaczej jest w Polsce.
Bierzmy się za zdrowie...
Gdziekolwiek nie spojrzeć – tu billboard, tu reklama w prasie, tu
piękna pani w telewizji – wszyscy przekonują nas do łykania różnych
tabletek i preparatów, które mają oczywiście cudownie przyczynić się do
poprawy stanu naszego zdrowia. Nic dajmy się zwieść – zdaniem
specjalistów nasze zdrowie zależy przede wszystkim od zdrowego trybu
życia.
Edukacja finansowa (nie tylko) w czasach kryzysu
Wczoraj odbyła się konferencja pod tytułem „Edukacja finansowa – moda czy konieczność? Czy kryzys zmieni świadomość finansową Polaków?” Zgromadzeni specjaliści z dziedziny PR, mediów oraz sektora finansowego wspólnie zastanawiali się, na ile światowy kryzys wpłynie na zmianę podejścia Polaków (i instytucji finansowych) do edukacji finansowej.
Konsumenci finansowi uczą się na błędach
Polacy uwielbiają uczyć się na własnych błędach – nie inaczej jest z
edukacją finansową. Poddaliśmy się euforii inwestowania w reklamowane cudowne, przynoszące-pewny-i-natychmiastowy-zysk
produkty finansowe i... nie wypaliło. Pod tym względem obecny kryzys może przynieść pozytywne skutki dla edukacji
finansowej społeczeństwa. Będziemy ostrożniejsi.
Wysokoprocentowa kampania
Brytyjczycy od wielu lat borykają się z problemem, jakim jest nadmierne spożywanie alkoholu przez tamtejszą młodzież. Napoje wyskokowe stały się elementem obowiązkowym weekendowych zabaw. Aby walczyć z konsekwencjami zjawiska, instytucje zajmujące się tym problemem muszą odwoływać się do coraz bardziej drastycznych kampanii.
Ostatnie komentarze