Podobna pozycja ekonomiczna dzieci i rodziców w dużej mierze zależy od tego, w jaki sposób rodzice uczą skutecznego oszczędzania od najmłodszych lat – twierdzą naukowcy z Uniwersytetu w Chicago i Michigan. Potwierdzili tę tezę w raporcie z badań zatytułowanych „Zależność zamożności przez pokolenia”.(C) EDUNEWS.PL

Masz kredyt lub pożyczkę? Powinieneś to przeczytać! Jakie błędy w zarządzaniu domowym budżetem popełniamy najczęściej? Co Polacy sądzą na temat barier i możliwości wyjścia z długów? Jaka jest nasza wiedza na temat konsekwencji uchylania się od spłaty zobowiązań? Odpowiedzi na te pytania zawierają wyniki badania społecznego „Zarządzanie budżetem domowym i długi”, przeprowadzonego w październiku przez GfK Polonia na zlecenie firmy Kruk S.A.PHOTO: SXC.HU

Jakiej wiedzy finansowej potrzebujemy? W mediach dużo jest ostatnio publikacji poświęconych rynkom finansowym. Szalejący Franek, recesja, turbulencje na rynkach, panika na giełdzie, przecena akcji, obniżenie ratingu, deficyt, dług publiczny... Dużo określeń i terminów, które dla większości osób są niezrozumiałe, chociaż niosą ze sobą wiele przykrych konsekwencji. Czy to oznacza, że nie przejmujemy się sytuacją?PHOTO: SXC.HU

Dzisiaj wypada Światowy Dzień Oszczędzania. Ale niestety, tylko 45% Polaków oszczędza, ale jedynie 7% Polaków robi to regularnie, odkładając wybraną kwotę w każdym miesiącu. Niestety 42% wpłaca je na konto nieoprocentowane lub trzyma w przysłowiowej skarpecie. Nie myślimy o emeryturze, a odłożone pieniądze wydajemy na konsumpcję. To najważniejsze wnioski z badania „Postawy Polaków wobec oszczędzania” przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy przez TNS Pentor.PHOTO: SXC.HU

Jeśli chodzi o uczenie dzieci sztuki zarządzania pieniędzmi, mamy i ojcowie wydają się mieć zupełnie inne metody wychowywania – tak można najprościej skomentować wyniki badań kanadyjskiego TD Bank. Zgodnie z wynikami sondażu, 62% wszystkich rodziców zgadza się, że powinni wprowadzać swoje dzieci w temat pieniędzy około 12 roku życia.PHOTO: SXC.HU

Pieniądze – ich zarabianie, oszczędzanie, pomnażanie to w szkole wciąż temat traktowany zbyt pobocznie, jak na jego rangę w codziennym życiu. Umiejętności i wiedza związana z finansami wydaje się często odległa i zbyt trudna do opanowania. To jednak do pewnego stopnia stereotyp, który warto przełamywać – nie tylko na lekcji przedsiębiorczości.PHOTO: SXC.HU

Ministerstwo Finansów Federacji Rosyjskiej wspólnie z Bankiem Światowym rozpoczęły Program Edukacji Finansowej społeczeństwa rosyjskiego. Czas realizacji określono na lata 2011-2016. Przy opracowaniu założeń korzystano z doświadczeń międzynarodowych - między innymi oparto się na doświadczeniach Narodowego Banku Polskiego w zakresie edukacji ekonomicznej społeczeństwa.PHOTO: SXC.HU

Więcej artykułów…

Edunews.pl oferuje cotygodniowy, bezpłatny (zawsze) serwis wiadomości ze świata edukacji. Zapisz się:
captcha 
I agree with the Regulamin

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

  • Written by Robert Raczyński
    Bardzo mnie cieszy pańskie zainteresowanie tematem i moim tekstem, ale chyba nie do końca się rozumi...
  • Written by Jan
    Możemy się spierać czy powinno być mniej czy więcej państwa opiekuńczego, ale na końcu sporu ktoś mu...
  • Written by Iwona
    Dziękuję! Po prostu!
  • Written by Robert Raczyński
    "Szkoła ma więc dzisiaj także wymiar miejsca dającego szansę na obudzenie." - Wychodzę z tego samego...
  • Written by Robert Raczyński
    "Kierunki poszturchiwania" są wyborem zupełnie arbitralnym. Ja wybrałem ten absolutnie podstawowy, w...
  • Written by Robert Raczyński
    Oczywiście, że "Generalny przymus nauki nie wyklucza [...]"... I szczęśliwie (do pewnego stopnia) ta...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie