Ludzie szanują różne wartości i mają rozmaite umiejętności. Uczniowie i nauczyciele także są różni. Często odmienne są też ich opinie na jakiś temat. Jakie są zdaniem nauczycieli najważniejsze, najbardziej potrzebne kompetencje ludzi epoki cyfrowej? Co jest najważniejsze w obecnej edukacji? A co trzeba pilnie zmienić, szczególnie w treściach nauczania?
Jaki wpływ na jakość pracy nauczycieli ma wewnętrzny szkolny system
oceniania ich pracy stosowany przez dyrekcję? W których krajach na
świecie korzysta się z takich systemów? Czy sukcesy pedagogiczne
nauczycieli i innowacyjne podejście do pracy są właściwie nagradzane?
Prezentujemy ostatnią część opracowania poświęconego badaniom TALIS, publikowanym przez OECD.
W trzeciej części prezentacji wyników raportu TALIS (OECD) zaprezentujemy, jak nauczyciele gimnazjów w Polsce i na świecie
postrzegają swoją misję w szkole. Niemniej istotny jest wybór
stosowanych przez nich metod nauczania, zwłaszcza dziś, kiedy dzięki
rozwojowi nauki i technologii do dyspozycji nauczycieli są narzędzia
edukacyjne, jakich nie miały poprzednie generacje.
Jak polscy nauczyciele radzą sobie w obliczu nowych technologii? Czy
wykorzystują je w szkołach prowadząc zajęcia z młodzieżą i w jakim
zakresie? Portal o nowoczesnej edukacji Edunews.pl postanowił
sprawdzić, jak nauczyciele w polskich szkół odnajdują się w świecie
nowoczesnych narzędzi edukacyjnych. Prezentujemy wyniki badania "Jak nowe technologie
pomagają uczyć?".
Bezpłatne studia w Polsce są fikcją. Na uczelniach jest niska jakość
kształcenia takich kierunków jak ekonomia czy prawo. Brakuje badań
naukowych dostrzeganych na międzynarodowym forum - to niektóre wnioski
raportu „Szkolnictwo wyższe w Polsce – diagnoza”, które przedstawiły
firma doradcza Ernst & Young oraz Instytut Badań nad Gospodarką
Rynkową.
Nauczyciele są różni i rozmaite też są ich opinie o nowych zadaniach i wyzwaniach edukacji. Ciekawe, czego obecni nauczyciele obawiają się najbardziej, czego się boją, a co uważają za największe wyzwanie polskiej edukacji drugiej dekady XXI wieku? Czy jest nim lęk przed wykorzystywaniem zasobów Internetu i cyfrowych narzędzi edukacyjnych?
W drugiej części cyklu poświęconego omówieniu wyników badania TALIS (OECD), koncentrujemy się na podnoszeniu kwalifikacji nauczycieli. Uczniowie wciąż słyszą konieczności uczenia się. Jaki przykład dają w
tym względzie sami nauczyciele? Czy nadążają za szybkim rozwojem nauki
i poznają nowe metody nauczania? Co myślą o idei kształcenia
ustawicznego?
Ostatnie komentarze