badania i analizyPracodawcy powinni jak najczęściej zabierać głos w sprawach dotyczących systemu edukacji. W ten sposób jasno określają kierunki, w których powinno przebiegać kształcenie. Bo przecież wcześniej czy później większość absolwentów szkół stanie się w końcu pracownikami. Albo też założą własne firmy i wówczas odczują edukacyjne braki, jakimi "obdarza" nas szkoła.
 

badania i analizyCzas na podsumowanie naszej sondy. Zadaliśmy kiedyś pytanie, w jaki sposób szkoła (nauczyciele) powinna pomagać uczniom w odkrywaniu ich talentów i podaliśmy kilka możliwych odpowiedzi. Wynik jest w sumie taki, jakiego można było się spodziewać. Biedne byłyby młode polskie talenty, gdyby wokół szkoły nie powstawały projekty i konkursy skierowane do uczniów.
 

badania i analizyWyniki badania przeprowadzonego w 2010 r. w amerykańskich college’ach przez organizację NACS (National Association of College Stores) wskazują, że studenci wcale nie są otwarci na elektroniczne podręczniki. Aż 74% z nich preferowało drukowane podręczniki jako bardziej wygodne do nauki, pomimo, że mogli na studiach korzystać również z ich wersji elektronicznych.
 

badania i analizyPrzykładem bezsensownego wykorzystania środków UE jest projekt badawczy On Air dotyczący edukacji medialnej, realizowany przez naukowców z włoskiego uniwersytetu Sapienza Universita di Roma. Wzięło w nim udział 6 państw: Włochy, Niemcy, Rumunia, Litwa, Bułgaria i Polska. Na pierwszy rzut oka temat i zamysł badań są ciekawe. Ale niestety czeka nas rozczarowanie...
 

badania i analizyCiekawe wyniki przynosi edycja 2010 badania Speak Up, realizowanego w amerykańskich szkołach przez organizację Project Tomorrow. Wygląda na to, że wszyscy zgadzają się na szersze wykorzystanie mobilnej technologii w szkole. Rodzice są za, coraz sprawniej posługują się nią nauczyciele, a uczniowie mówią, że w ich wymarzonej klasie nie może zabraknąć mobilnych urządzeń.
 

badania i analizyDzięki urządzeniom elektronicznym połączonym z systemem nerwowym, człowiek może zdobyć niespotykane umiejętności np. odbierać ultradźwięki czy fale podczerwone. Być może w przyszłości, dzięki urządzeniom łączącym mózgi będzie się dało usprawnić komunikację między ludźmi - mówił prof. Kevin Warwick, zwany "profesorem cyborgiem" w CN Kopernik.
 

badania i analizyZ badań często wyłania się obraz współczesnego ucznia, który już w szkole podstawowej ma kłopoty z pisaniem i czytaniem, pomimo, iż powszechnie  dostępne są narzędzia, które pisanie i czytanie rozwijają. Mówi się, że komputery (gry) i internet (serwisy społecznościowe) są głównymi winowajcami tego stanu rzeczy. Może powinniśmy lepiej wykorzystać proste narzędzia z sieci?
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Rafał Kapica napisał/a komentarz do Szkolna klasa - dobre miejsce do współpracy
tak tablice są bardzo dobrym rozwiązaniem - polecam
Jan Soliwoda napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Świetnie, nareszcie! Acz poprzez 'reductio ad absurdum' niestety (starożytnym wystarczyło że wyobraz...
Ppp napisał/a komentarz do Jak książeczki uczą rozmawiać?
Mama opowiadała mi, że zacząłem mówić bardzo późno, ale jak już zacząłem - od razu pełnymi zdaniami,...
Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie