Jak polscy nauczyciele radzą sobie w obliczu nowych technologii? Czy
wykorzystują je w szkołach prowadząc zajęcia z młodzieżą i w jakim
zakresie? Portal o nowoczesnej edukacji Edunews.pl postanowił
sprawdzić, jak nauczyciele w polskich szkół odnajdują się w świecie
nowoczesnych narzędzi edukacyjnych. Prezentujemy wyniki badania "Jak nowe technologie
pomagają uczyć?".
Wyzwania edukacji drugiej dekady XXI w.
Nauczyciele są różni i rozmaite też są ich opinie o nowych zadaniach i wyzwaniach edukacji. Ciekawe, czego obecni nauczyciele obawiają się najbardziej, czego się boją, a co uważają za największe wyzwanie polskiej edukacji drugiej dekady XXI wieku? Czy jest nim lęk przed wykorzystywaniem zasobów Internetu i cyfrowych narzędzi edukacyjnych?
Nauczyciele się dokształcają. TALIS (2)
W drugiej części cyklu poświęconego omówieniu wyników badania TALIS (OECD), koncentrujemy się na podnoszeniu kwalifikacji nauczycieli. Uczniowie wciąż słyszą konieczności uczenia się. Jaki przykład dają w
tym względzie sami nauczyciele? Czy nadążają za szybkim rozwojem nauki
i poznają nowe metody nauczania? Co myślą o idei kształcenia
ustawicznego?
Misja i metody nauczania. TALIS (3)
W trzeciej części prezentacji wyników raportu TALIS (OECD) zaprezentujemy, jak nauczyciele gimnazjów w Polsce i na świecie
postrzegają swoją misję w szkole. Niemniej istotny jest wybór
stosowanych przez nich metod nauczania, zwłaszcza dziś, kiedy dzięki
rozwojowi nauki i technologii do dyspozycji nauczycieli są narzędzia
edukacyjne, jakich nie miały poprzednie generacje.
Strategia komunikowania uczelni wyższej. Biała księga (2)
Z reguły uczelnie wyższe uznają wydatki na komunikację jako luksusowy
zbytek, przynoszący nikłe rezultaty. Dla innych, nieco bardziej
aktywnych, komunikacja ogranicza się do
jednorazowych akcji w prasie, konferencji, udzielania wywiadów. Ich budżet na komunikację pokrywa
zazwyczaj wydatki na broszury oraz informatory dla kandydatów, czy reklamy w mediach.
Studia w Polsce coraz niższe
Bezpłatne studia w Polsce są fikcją. Na uczelniach jest niska jakość
kształcenia takich kierunków jak ekonomia czy prawo. Brakuje badań
naukowych dostrzeganych na międzynarodowym forum - to niektóre wnioski
raportu „Szkolnictwo wyższe w Polsce – diagnoza”, które przedstawiły
firma doradcza Ernst & Young oraz Instytut Badań nad Gospodarką
Rynkową.
Czego oczekuje polski student?
Mamy w Polsce jeden z najwyższych w Unii Europejskiej wskaźników
bezrobocia w grupie młodzieży po szkole i studiach. Można byłoby
zatem przypuszczać, że młodzi ludzie na studiach zdają już sobie sprawę z
czekających ich wyzwań na rynku pracy i przygotowują do
samodzielności zawodowej. Spójrzmy, jakie cele zawodowe są dla polskich
studentów najważniejsze.
Ostatnie komentarze