Czy to nie przesada? Czy małe dzieci są wystarczająco gotowe do działań badawczych? Na pewno tak! Metoda projektów badawczych pozwala dzieciom na rozwijanie różnorodnych umiejętności, odpowiada ich wrodzonej ciekawości, potrzebie poznawania i rozumienia świata. Rozbudza również w nich zainteresowania naukami matematyczno-przyrodniczymi.
Filmowa gramatyka angielskiego
Popularność YouTube sprawia, że jest on już uznawany przez edukatorów za istotne narzędzie edukacji społecznej. Nic więc dziwnego, że serwis znalazł się na liście 100 najważniejszych narzędzi edukacyjnych ubiegłego roku. Coraz częściej można znaleźć w nim ciekawe materiały edukacyjne. Do takich z pewnością można zaliczyć prosty kurs gramatyki języka angielskiego, który prowadzi Yossarian the Grammarian.
E-learning 2.0 - technologia i praktyczne wdrożenia (4)
Popularność technologii i usług Web 2.0 wśród użytkowników Internetu oraz ogromna liczba przykładów ich zastosowania w edukacji wskazują, iż nowe narzędzia internetowe mogą znakomicie wspierać, a nawet zastępować tradycyjną formę procesu kształcenia; mogą też dobitnie zmienić scenariusze zajęć online projektowane dla wykładów e-learningowych.
Myszką po mapie
Google Mapy Polska ogłosiło ciekawy konkurs, który świetnie wspiera naukę geografii i orientacji na mapie. Zachęca do stworzenia mapy własnych ulubionych miejsc – w mieście lub poza miastem i podzielenia się swoimi miejscami z innymi internautami. Mogą to być ulubiona trasa wędrówki, restauracja, klub, interesujące zakamarki, których nikt nie zna.
To komórki, a nie pecety, niwelują lukę cyfrową
W trakcie debaty nad tym, jaki model laptopa dać każdemu dziecku w rozwijającym się świecie, postawiono ważne pytanie: czy komputer osobisty jest w ogóle dobrym urządzeniem, które przyczyni się do zmniejszenia luki cyfrowej? Jako lider w grupie inżynierów, którzy rozwijają nowe technologie, jestem pewien, że nadchodzi koniec popularnych pecetów.
Wolne oprogramowanie w szkołach wyższych
Dotąd wykorzystanie wolnego oprogramowania w szkolnictwie wyższym ograniczało się zazwyczaj do poziomu systemów operacyjnych i serwerów. Wyniki badań w ramach studium Campus Computing Project, dowodzą, że w szkoły wyższe coraz chętniej sięgają po ogólnodostępne systemy zarządzania nauczaniem (LMS) w celu prowadzenia kursów e-learningowych.
Math-casty, czyli jak można dziś uczyć matematyki
Czasy się zmieniają. Obecnie w większości przypadków to uczniowie, a nie ich nauczyciele, są bardziej zaawansowani w wykorzystaniu nowych technologii i narzędzi komunikacyjnych w edukacji. Posługują się swobodnie telefonami, aparatami cyfrowymi, dyktafonami, czy kamerami i tworzą często innowacyjne rozwiązania edukacyjne. Dla przykładu reguły matematyki może z powodzeniem wyjaśnić jeden uczeń drugiemu nagrywając materiał filmowy i zamieszczając go w YouTube.