Pyton z Cambridge dla pomysłowych studentów

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

projekty edukacyjneRuszył konkurs Cambridge PYTHON dla studentów i młodych naukowców na przedsięwzięcie biznesowe wykorzystujące nowoczesne technologie. Organizowany jest pod hasłem "Wiesz, Wymyśl, Wygraj!". Jego organizatorami są Ambasada Brytyjska w Warszawie, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Uniwersytet w Cambridge w Anglii.

 

Autorzy najlepszych pomysłów otrzymają pomoc w pozyskaniu inwestorów dla swojego projektu. Zgłoszenia będą przyjmowane do 1 czerwca 2008 r.

 

„Zwycięskie projekty będą potem jeszcze dopracowywane i szlifowane, tak by zainteresować inwestorów. Jest to druga edycja konkursu "Wiesz, Wymyśl, Wygraj!". Przeprowadzona w 2007 roku edycja pilotażowa zakończyła się sukcesem. Autorzy pięciu z siedmiu finałowych projektów prowadzą negocjacje z inwestorami. Rozmowy dotyczą kwot od kilkuset tysięcy do kilku milionów złotych" – mówi Anna Perlik, przedstawicielka organizatorów. 

 

Oferowana finalistom konkursu pomoc opiera się na idei tzw. pythoningu, którą stworzył prof. Shailendra Vyakarnam z Uniwersytetu w Cambridge. Chodzi o to, aby zapewnić stawiającym pierwsze kroki w trudnym świecie biznesu młodym ludziom troskliwą opiekę. Nazwa nawiązuje do nietypowego dla gadów postępowania pytonów, które opiekują się swoim potomstwem.

 

„Dojrzały osobnik owija się wokół jaj, aby zapewnić im odpowiednią temperaturę. Rozwój zarodkowy trwa około 100 dni, przez cały ten czas pyton przebywa w pobliżu gniazda. Młode rodzą się szybko i po wykluciu są silne i gotowe do samodzielnego życia. Zdaniem prof. Vyakarnama, najważniejszymi elementami w procesie inkubacji są ludzie zaangażowani we wspieranie startujących przedsięwzięć i odpowiednia atmosfera” - podkreśliła Perlik.

 

Szczegółowe informacje na temat konkursu można znaleźć na stronie internetowej: www.cambridgepython.pl

 

(Źródło: laboratoria.net)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

fajny pomysł😀
Fizyka, chemia i biologia to są różne dziedziny nauki. Wypracowały różne metody, zestawy pojęć i "pr...
Stanisław Zbigniew Czachorowski napisał/a komentarz do Przyroda w szkole, czyli co może nas czekać w 2026 r.
Kluczem do zmiany zawsze są nauczyciele. To oni zmieniają edukację na lepsze, a nie ministerstwo. Zm...
Zlikwidujmy oceny - wydaje się to proste rozwiązanie, przemawia za nim chęć wygaszenia nadmiernej i ...
Marcin Polak napisał/a komentarz do Jak szybko wydać 10 milionów?
Sprawa wydaje się bulwersująca, aczkolwiek po części wynika z narzucenia samym sobie (jesteśmy w tym...
Małgorzata napisał/a komentarz do Kryzys wizerunkowy
,,Pręgież ?"...
Maciej M. Sysło napisał/a komentarz do Maszyna Cezara, czyli przygody z szyframi
Tu jest link do zdjęcia linijki Cezara: https://edunews.pl/images/obrazki/linijka-cezara01.jpg - roz...
Młodzi nauczyciele nie otworzyli jeszcze wszystkich drzwi w tym zbudowanym na krzemie pałacu AI. AI ...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie