Pyton z Cambridge dla pomysłowych studentów

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

projekty edukacyjneRuszył konkurs Cambridge PYTHON dla studentów i młodych naukowców na przedsięwzięcie biznesowe wykorzystujące nowoczesne technologie. Organizowany jest pod hasłem "Wiesz, Wymyśl, Wygraj!". Jego organizatorami są Ambasada Brytyjska w Warszawie, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Uniwersytet w Cambridge w Anglii.

 

Autorzy najlepszych pomysłów otrzymają pomoc w pozyskaniu inwestorów dla swojego projektu. Zgłoszenia będą przyjmowane do 1 czerwca 2008 r.

 

„Zwycięskie projekty będą potem jeszcze dopracowywane i szlifowane, tak by zainteresować inwestorów. Jest to druga edycja konkursu "Wiesz, Wymyśl, Wygraj!". Przeprowadzona w 2007 roku edycja pilotażowa zakończyła się sukcesem. Autorzy pięciu z siedmiu finałowych projektów prowadzą negocjacje z inwestorami. Rozmowy dotyczą kwot od kilkuset tysięcy do kilku milionów złotych" – mówi Anna Perlik, przedstawicielka organizatorów. 

 

Oferowana finalistom konkursu pomoc opiera się na idei tzw. pythoningu, którą stworzył prof. Shailendra Vyakarnam z Uniwersytetu w Cambridge. Chodzi o to, aby zapewnić stawiającym pierwsze kroki w trudnym świecie biznesu młodym ludziom troskliwą opiekę. Nazwa nawiązuje do nietypowego dla gadów postępowania pytonów, które opiekują się swoim potomstwem.

 

„Dojrzały osobnik owija się wokół jaj, aby zapewnić im odpowiednią temperaturę. Rozwój zarodkowy trwa około 100 dni, przez cały ten czas pyton przebywa w pobliżu gniazda. Młode rodzą się szybko i po wykluciu są silne i gotowe do samodzielnego życia. Zdaniem prof. Vyakarnama, najważniejszymi elementami w procesie inkubacji są ludzie zaangażowani we wspieranie startujących przedsięwzięć i odpowiednia atmosfera” - podkreśliła Perlik.

 

Szczegółowe informacje na temat konkursu można znaleźć na stronie internetowej: www.cambridgepython.pl

 

(Źródło: laboratoria.net)

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie