Strategiczne gry komputerowe mogą znacznie poprawić sprawność intelektualną osób, które ukończyły 60 lat - dowodzą badania Universytetu Illinois. To kolejny dowód na to, że możemy skutecznie uczyć się przez całe życie, a także ważny sygnał, że osoby starsze nie muszą obawiać się korzystania z nowoczesnych narzędzi w celach edukacyjnych czy rozrywkowych.
Umiejętności XXI wieku w nauczaniu języka angielskiego
Amerykańskie organizacje - Partnerstwo na rzecz Umiejętności XXI Wieku i Narodowa Rada ds. Studiów Społecznych, przygotowały kolejną mapę kompetencji potrzebnych w XXI wieku. Tym razem zaprosiły do współpracy nauczycieli języka angielskiego. W czasie tych zajęć można kształcić niezbędne umiejętności uczniów potrzebne do funkcjonowania we współczesnym świecie.
Studenci o własności
W związku z projektem Własność prywatna w dobie Internetu i globalizacji spytaliśmy studentów, co sądzą o różnych aspektach pojęcia własności. Okazało się, ze w takich kwestiach jak przewaga firm prywatnych nad państwowymi, społeczna odpowiedzialność biznesu, czy też ochrona praw autorskich w Internecie wcale nie są jednomyślni.
Zagraj o odporność
Federacja Amerykańskich Naukowców (FAS) dostrzegła olbrzymi potencjał edukacyjny w grach komputerowych. Po trwających trzy lata pracach udostępniła uczniom grę Immune Attack, dzięki której mogą lepiej zrozumieć, w jaki sposób funkcjonuje układ odpornościowy człowieka. Zdaniem naukowców, połączenie edukacji i zabawy daje najlepsze wyniki w nauce.
Nadal niegotowi na zmianę. Edukacja i telewizja cyfrowa
Współczesna telewizja jest kompletnie inna niż ta, którą znamy z lat 90-tych. Po pierwsze inna technologicznie. Obraz stał się wyraźniejszy, bardziej barwny, o szerszym niż dotąd formacie. Po drugie oferta programowa jest nieporównywalnie bogatsza niż 10-15 lat temu. Po trzecie zmienia się nie tylko technologia i oferta, ale również sposób korzystania z odbiorników telewizyjnych.
Młoda Polska (niezbyt) przedsiębiorcza?
Dariusz Żuk jest prezesem Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości, które wspomagają studentów i absolwentów pragnących założyć własną firmę. Mimo, że istnieją rozmaite źródła finansowania i wsparcia, młodzi ludzie niezbyt garną się do rozpoczynania własnej działalności gospodarczej. Dzieje się tak co najmniej z kilku powodów.
Własność w epoce Internetu i globalizacji (2)
Na Uniwersytecie Warszawskim odbyło się wczoraj seminarium „Własność prywatna w epoce Internetu i globalizacji”. Wypowiedzi prelegentów przekonują, że we współczesnym, dynamicznym świecie, niekiedy trudno określić granice własności. Wszyscy byli natomiast zgodni, że stymuluje ona rozwój i powinna rozwijać poczucie odpowiedzialności.