ict w edukacjiCoraz więcej firm informatycznych proponuje szkołom elektroniczne bazy danych. Stary i szacowny dziennik ocen doczekał się wsparcia ze strony nowych technologii. Za pomocą internetu rodzice mogą sprawdzać jak uczą się ich dzieci, odczytać uwagi nauczycieli, uzyskać informację o życiu klasy. To ułatwi kontakt ze szkołą – twierdzą zwolennicy projektu.
 

debaty edukacyjneMarzenie o tym, aby nad naszą polską szkołą przeszło jakieś tormado i zmiotło to, co niedobre, a wmiotło to, co dobre – jest niestety, mało realne. A wszyscy jakby na to czekają: że coś się zmieni, poprawi, ktoś coś zadekretuje i uzyskamy wreszcie długo oczekiwany dobrostan oświatowo-edukacyjny. Warto wierzyć w życiu w różne rzeczy, ale nie warto tracić czasu na złudzenia!
 

Czy mamy do czynienia z jednym ciągłym procesem edukacji przez całe życie? A może z wieloma różnymi procesami? Znany na całym świecie specjalista od finansów osobistych, Robert Kiyosaki, wyróżnia trzy rodzaje edukacji: szkolną/akademicką, profesjonalną/zawodową oraz finansową. Aby odnieść w pełni życiowy sukces, trzeba zadbać o nie wszystkie.PHOTO: SXC.HU

E-learningOd wielu lat spotykamy plakaty i komunikaty organizatorów różnych akcji społecznych poświęconych tematyce AIDS. Nie przynosi to spodziewanych rezultatów. Teraz koalicja instytucji z Włoch, Hiszpanii, Czech, Rumunii i Polski opracowała interaktywną i ogólnodostępną platformę edukacyjną, poprzez którą zamierza podnosić świadomość społeczną na temat zagrożenia AIDS.
 

media i edukacjaJak przybliżyć naukę zwykłym ludziom? Jak zainteresować ich edukacją i zdobywaniem praktycznej wiedzy, która mogą wykorzystać w życiu? Kluczem do świadomości społecznej są i jeszcze długo będą media. Jeśli chcemy skutecznie promować naukę i edukację, trzeba angażować dziennikarzy, zwłaszcza młodych, w rozmaite projekty propagujące naukę.
 

Wydawałoby się, że edukacja finansowa w Polsce to temat, który pojawił się dopiero w latach dziewięćdziesiątych XX wieku. Tymczasem już w latach 30-tych minionego wieku państwo aktywnie i oryginalnie zachęcało Polaków do oszczędzania, wykorzystując do tego celu wiele form promocyjnych i reklamowych, które również i dziś spotykamy na ulicach i w publikacjach.PHOTO: SXC.HU

ImageTworzenie własnej gazety, słuchanie ginących języków, czy wywoływanie trzęsienia ziemi - to wszystko już za rok czeka pierwszych zwiedzających Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. W połowie 2010 r. zostanie otwarta pierwsza część budynku. Już planowane są galerie wystawy stałej, które będą otwarte jako pierwsze i zostaną podzielone na sześć działów.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Są najliczniejszą grupą zawodową, więc muszą być problemem społecznym. System w jaki została zorgani...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie