Nauczyciele są różni i rozmaite też są ich opinie o nowych zadaniach i wyzwaniach edukacji. Ciekawe, czego obecni nauczyciele obawiają się najbardziej, czego się boją, a co uważają za największe wyzwanie polskiej edukacji drugiej dekady XXI wieku? Czy jest nim lęk przed wykorzystywaniem zasobów Internetu i cyfrowych narzędzi edukacyjnych?Wyzwania edukacji drugiej dekady XXI w.
Nauczyciele są różni i rozmaite też są ich opinie o nowych zadaniach i wyzwaniach edukacji. Ciekawe, czego obecni nauczyciele obawiają się najbardziej, czego się boją, a co uważają za największe wyzwanie polskiej edukacji drugiej dekady XXI wieku? Czy jest nim lęk przed wykorzystywaniem zasobów Internetu i cyfrowych narzędzi edukacyjnych?

Krajobraz treści e-learningowych znajduje się w procesie interesujących zmian. Rozwój nośników cyfrowych oferuje nowe możliwości zarówno dostawcom treści e-learningowych, jak i studentom. Stałe poszerzanie pasm telekomunikacyjnych umożliwia nieprzewidziane do tej pory sposoby wykorzystania materiałów multimedialnych w treściach e-learningowych.
Świadomy konsument finansowy to osoba, która potrafi uniknąć
kłopotów finansowych związanych z błędnymi decyzjami. Taka,
która czyta zapisy umowy przed jej podpisaniem. Potrafi unikać problemów, które mogłyby wynikać z pochopnych
decyzji. Zakupy świadomego konsumenta finansowego są przemyślane i
mieszczą się w budżecie. Chodzący ideał? Niekoniecznie.

Europejskie ramy kwalifikacji są wspólnymi europejskimi ramami
odniesienia, wiążącymi systemy kwalifikacji poszczególnych krajów. Dzięki nim
kwalifikacje stają się bardziej czytelne i łatwiejsze do zrozumienia w
różnych państwach i systemach w Europie. Ich dwa główne cele to:
promocja mobilności obywateli pomiędzy krajami oraz ułatwianie im
uczenia się przez całe życie.
W trzeciej części prezentacji wyników raportu TALIS (OECD) zaprezentujemy, jak nauczyciele gimnazjów w Polsce i na świecie
postrzegają swoją misję w szkole. Niemniej istotny jest wybór
stosowanych przez nich metod nauczania, zwłaszcza dziś, kiedy dzięki
rozwojowi nauki i technologii do dyspozycji nauczycieli są narzędzia
edukacyjne, jakich nie miały poprzednie generacje.
Poematy Słowackiego w wersji hip-hop? A może treny Kochanowskiego jako
utwory heavy metalowe? Albo disco polo do tekstów z Chłopów? Możliwości
są nieograniczone! Dlaczego młodzi ludzie mają studiować lektury
szkolne tylko w tradycyjny sposób? Doświadczenia zagraniczne
pokazują, że poznawać lektury inaczej i w formie atrakcyjniejszej dla uczniów!

