badania i analizyRynek studiów MBA w Polsce należy do jednych z najmłodszych w Europie stąd dominuje przekonanie, że wciąż są one postrzegane jako niosące dużą wartość dodaną dla kariery pracowników. Eksperci zajmujący się kształceniem zawodowym i rynkiem szkoleń przyznają jednak zgodnie, że studia MBA nie są przeznaczone dla wszystkich.
 

projekty edukacyjneNa co najbardziej obecnie narzekają nauczyciele? Dość powszechnie wypowiadają się na temat zaniku lub niskiej motywacji uczniów do uczenia się. Czy to oznacza, że uczniowie nie chcą się uczyć? Niekoniecznie. Być może w ten sposób starają się zwrócić uwagę na to, że powinni być uczeni inaczej niż to było praktykowane jeszcze dwie dekady temu.
 

narzędzia edukacyjneKalifornia pod rządami Gubernatora Arnolda Schwarzeneggera wpadła w poważne tarapaty w związku ze światowym kryzysem finansowym. Poszukując oszczędności, urzędnicy stanowi zwrócili uwagę również na koszty stanowego systemu edukacji. I uznali, że drukowane książki, z których uczy się młodzież, to już przeżytek i zbyt wiele kosztuje stanową oświatę.
 

edukacja finansowaCzym jest pieniądz i jaka jest jego nominalna wartość, intuicyjnie wiedzą wszyscy.  Gorzej jest z praktyczną wiedzą na temat gospodarowania pieniądzem. Wiele osób uważa, że posiada taką wiedzę, chociaż informacje na temat kłopotów finansowych Polaków raczej przeczą temu. Praktyczna wiedza o oszczędzaniu jest czymś, co powinien znać każdy z nas.
 

system oświatyZa osiem lat Internet będzie zdecydowanie dominującym medium, stacjonarny komputer obsługiwany myszką będzie zdecydowanie trącił myszką. Według dzisiejszych szacunków ilość wiedzy technicznej będzie się wtedy podwajać co kilka dni. Za osiem lat w Polsce zakończy się wdrażanie nowej Podstawy Programowej, które właśnie rozpoczęto.

ict w edukacjiNie ma skutecznej edukacji bez nowych technologii. Tradycyjne formy nauczania nie są akceptowane przez uczniów, zaś konsekwencje trzymania się ich przez nauczycieli widać po wynikach egzaminów, z roku na rok coraz słabszych. Jak sprawić, żeby system edukacji zaczął efektywniej i na szeroką skalę korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych?
 

innowacje w edukacjiMożna być sceptycznym wobec wprowadzenia iPodów na zajęcia. Jak powstrzymać uczniów od ściągania muzyki albo nieodpowiednich treści podczas lekcji? Albo od wysyłania wiadomości niezwiązanych z tematem zajęć? Jak się okazuje, takie obawy mogą być przesadzone - uczniowie potrafią dobrze wykorzystać te urządzenia do edukacji.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie