edukacja przez życieW Wielkiej Brytanii od IX 2011 tematyka finansowa staje się obowiązkowym elementem programu nauczania. Już dzieci będą uczyć się na temat oszczędzania, hipoteki i rynków finansowych. Edukacja finansowa obejmie uczniów od 5 do 16 roku życia. Na kolejnych etapach edukacyjnych będą nabywali coraz bardziej złożone umiejętności z zakresu finansów osobistych.
 

edukacja przez życieCo uczniowie i studenci (dorośli w zresztą też) powinni dziś umieć, aby swobodnie i bezpiecznie funkcjonować w społeczeństwie informacyjnym? Jak zauważył podczas Florida Education Technology Conference Alan November, amerykański ekspert od technologii edukacyjnych, muszą pamiętać o czterech podstawowych sprawach, czego niestety szkoły rzadko kiedy uczą.
 

debaty edukacyjneCiekawość ma każdy, a zainteresowania? Rozwój zainteresowań poznawczych uczniów oraz przekształcanie ich w hobby, życiową pasję jest dla nich ważniejsze od przedmiotowej wiedzy. Bo ta jest ulotna, nietrenowane umiejętności wyciszają się. Prawdziwe zainteresowania są mocne, względnie trwałe. Jak pracować, by obudzić zainteresowania uczeniem się i pracą nad sobą?
 

media i edukacjaZdaniem brytyjskich badaczy, już szkoła podstawowa powinna kształcić dzieci zdolne zrozumieć przekaz medialny. Dziś tradycyjna umiejętność pisania i czytania nie wystarcza – już dzieciom na początku edukacji potrzeba szerszych umiejętności. Powinniśmy kształcić specjalistów od mediów, którzy będą potrafili rozróżnić wartościową informację od bezwartościowej.
 

system oświatyDruga część modelu rozwoju zawodowego prof. Wiliama Dylana skupia się na środkach - jak wspierać nauczycieli i pomagać im w większym stopniu wykorzystywać ocenianie pomagające się uczyć podczas zajęć. Z 10-letniej współpracy naukowca z nauczycielami wynika, że największe znaczenia mają: wybór, elastyczność, małe kroki, odpowiedzialność i wsparcie.
 

studiaW dniach 24-26.02 odbędzie się IV edycja Trójwymiarowych Targów Edukacyjnych ACI. Maturzyści zapoznają się z setkami ofert kształcenia szkół publicznych i niepublicznych ze wszystkich ośrodków akademickich. Wystarczy wejść na stronę Edutargi.pl, by znaleźć uczelnię, która w najwyższych stopniu spełnia nasze oczekiwania w zakresie dalszej drogi kształcenia.
 

media i edukacjaCentralna Komisja Egzaminacyjna próbuje walczyć ze stereotypem, że matematyka jest trudnym przedmiotem. Na kampanię telewizyjną, która wystartowała 15 lutego i będzie trwać do końca kwietnia, składają się krótkie filmy edukacyjne i spoty, w których występują znane osoby przekonując widza, że znajomość matematyki jest potrzebna w życiu.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...
Ppp napisał/a komentarz do Sprawdzian 13+ i Domowe Zasady Ekranowe
Autorzy chyba nigdy nie byli dziećmi i nie wiedzą, jak może wyglądać egzekucja tych wskazań. Rozumie...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Są najliczniejszą grupą zawodową, więc muszą być problemem społecznym. System w jaki została zorgani...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Dylemat związany z ocenianiem dobrze byłoby również przeanalizować pod kątem różnych przedmiotów szk...
Pełna zgoda - nie chodzi o nie wiadomo jaka indywidualizacje, lecz o zauważenie CZŁOWIEKA przynajmni...
Barbara Nowacka powinna być zdymisjonowana, ponieważ jedynie czym zajmuje się, to podwyżkami nauczyc...
Jan napisał/a komentarz do Nauka języka obcego w polskich szkołach
@ Ppp: Dzieje się tak dlatego że nie ma kompleksowego rozwiązania problemu języków obcych w szkołach...
Kinga napisał/a komentarz do Nauczyciele – luka pokoleniowa
To prawda. Bardzo dobry artykuł. Młodzi nauczyciele w polskich szkołach są niemile widziani, a jeśli...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie