14 czerwca osiemdziesiąt szkolnych zespołów z całej Polski
zaprezentuje swoje projekty zrealizowane w ramach Centrum
Edukacji Obywatelskiej. Fundacja organizuje szereg programów, w których
młodzi ludzie zmieniają rzeczywistość wokół siebie, a także w praktyce
kształtują świadomość obywatelską i tworzą podwaliny społeczeństwa
obywatelskiego.
Po radę do mentora
Podczas recesji studenci mają wiekszą niż zazwyczaj potrzebę bycia wspieranymi, otrzymywania konkretnych porad i sugestii związanych z karierą i przyszłością zawodową. Międzynarodowy Uniwersytet z Monako (International University of Monaco - IUM) znalazł na to sposób. Szkoła od pięciu lat wychodzi studentom na przeciw z inicjatywą Mentorship Programme.
Nauczanie historii do lamusa
Nauczanie historii do lamusa? Wielu młodym by się to podobało. Z
niepokojem jednak przeczytałem artykuł Czesława Wróbla pt. "O marginalizacji procesu kształcenia historycznego", który ukazał się w majowym numerze
„Edukacji i Dialogu” i poświęcony jest ocenie kształcenia historycznego
w związku z wprowadzeniem nowej podstawy programowej.
Jak uczymy się języków obcych?
Jednym ze wskaźników pomagających odpowiedzieć na pytanie, czy Polacy są
nowocześni, jest poziom znajomości języków obcych. Dziś w Polsce około 40% osób
deklaruje posługiwaniem się przynajmniej jednym językiem obcym na
poziomie komunikacyjnym. Jest to jednak niewielki wzrost w porównaniu do 1997 roku, kiedy odsetek ten wynosił 37%.
Pedagog XXI wieku
Nauczyciele w Polsce mają spore możliwości rozwoju. Otrzymują dziesiątki propozycji udziału w szkoleniach podnoszących zawodowe kwalifikacje. Ale nawet największa ilość szkoleń nie pomoże, jeśli nauczyciele nie uświadomią sobie społecznych konsekwencji postępu technologicznego i nie zaczną pracować nad zmianą swojego podejścia do edukacji cyfrowej młodzieży.
Masz wiadomość!
Wszędzie to robią! Późno w nocy, gdy już śpią rodzice. Podczas obiadów i kiedy przechodzą przez ruchliwe skrzyżowania. Nawet w
klasie podczas lekcji, z rękami założonymi do tyłu. Ich palce tak
ciężko pracują, że czasem nadwyrężają sobie kciuki.
Kilka lat temu Marc Prensky w badaniach wyliczył, że do końca szkoły średniej każdy uczeń wysyła ok. 200 tys. SMS-ów.
W poszukiwaniu nowych modeli kształcenia
W eLearnMag ukazał się wywiad z George Siemensem poświęcony wyzwaniom nowoczesnego nauczania. Siemens jest jednym z światowych autorytetów edukacji z wykorzystaniem nowych technologii. Pracuje w Centrum Technologii Edukacyjnych Uniwersytetu Manitoba, jest autorem "Knowing knowledge" oraz "Handbook of Emerging Technologies for Learning".
Ostatnie komentarze