Teoria inteligencji wielorakich opracowana przez Howarda Gardnera w 1983 roku rozszerza definicję inteligencji poza umiejętności mierzone przez testy ilorazu inteligencji. Profesor Gardner podzielił inteligencję na 9 odrębnych bloków, których wartości różnią się pomiędzy społeczeństwami, zgodnie z tym co dla danego społeczeństwa jest potrzebne, użyteczne i cenione. Zapraszamy do lektury wywiadu z Howardem Gardnerem, który powstał w związku z realizacją projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”.
Jaki rozwój, jaka edukacja w XXI w. - Wielkie Przewartościowanie
Polska i Polacy stoją wobec przełomu – wielkiego przewartościowania. Świat, w którym żyjemy ulega na naszych oczach zasadniczej zmianie – następne dekady będą inne zarówno z perspektywy jednostkowej, jak i zbiorowej. Warto podjąć wspólny trud zrozumienia tej nowej, już zarysowującej się rzeczywistości oraz zastanowić się, jak się na nią przygotować i jak ją współkształtować.
Święto edukacji
Drodzy Nauczyciele, w dniu Waszego Święta chcielibyśmy życzyć Wam, abyście w tym szybko zmieniającym świecie pełnym technologii odkryli jak najszybciej sposób na prowadzenie skutecznego nauczania z wykorzystaniem różnorodnych nowoczesnych urządzeń elektronicznych (tych "gadżetów", jak się je często nazywa) oraz zasobów cyfrowych, polskich i obcojęzycznych. Jest wiele dowodów na to, że technologie mogą pomóc zaoszczędzić Wasz cenny czas i głos.
Finanse bez tajemnic
Chcąc pomnożyć swój majątek, nie możemy liczyć na to, że od razu będziemy zarabiać miliony. Warto jednak, rozwijać nawyk oszczędzania i pogłębiać wiedzę na temat pomnażania zarobionych pieniędzy – przekonuje organizator ogólnopolskiej akcji społecznej „Tydzień dla Oszczędzania” Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy. Wiedza ta jest niezbędna zwłaszcza ludziom młodym, którzy po ukończeniu szkoły rozpoczną samodzielne życie.
Żyjemy w świecie mobilnych technologii
Przez dwa tygodnie mieszkałem w Toronto. Kiedy wsiadałem do metra, znajdowałem zawsze ten sam widok. Ludzi w różnym wieku trzymających w ręku telefony, iPady, mini konsole do gier i wirtualne słowniki. Czytają, oglądają filmy, piszą lub słuchają muzyki. To nie są pojedyncze przypadki i to nie są tylko młodzi ludzie. 30 lat temu, kiedy wsiadałem do autobusu, najczęściej wyciągałem gazetę lub książkę. Dziś również, choć równie często laptopa.
Personalizacja nauczania drogą do edukacyjnego sukcesu?
Świadomość niedopasowania systemów edukacji do szybko zmieniającego się współczesnego świata jest coraz wyższa wśród osób zajmujących się edukacją. Wiele osób interesuje odpowiedź na pytanie, jak osiągnąć edukacyjny sukces. O tym dyskutowali także uczestnicy III Międzynarodowego Kongresu Europejskiego Stowarzyszenia na Rzecz Edukacji Zróżnicowanej, który odbywał się w dniach 7-8 października w Warszawie pod wymownym tytułem: „Sukces w edukacji. Personalizacja nauczania”.
Howard Gardner i edukacja umysłu
Zakończyły się spotkania twórcy teorii inteligencji wielorakich, profesora Howard Gardnera z Uniwersytetu Harwarda, z polskimi nauczycielami. Gardner odwiedził Kielce, Poznań i Warszawę na zaproszenie kieleckiej Grupy Edukacyjnej S.A., by wziąć udział w cyklu konferencji „Edukacja umysłu”, podsumowujących projekt „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”.