Postawa wobec finansów, jaką mają rodzice, wpływa na przekonania i postrzeganie pieniądza przez dzieci. Kiedy widzą, że rodzice rozmawiają, razem planują i rozwiązują różne trudności, wsłuchując się w to, co ma do powiedzenia druga osoba - uczą się najwięcej.
Zielone zmiany w twojej szkole
Właśnie trwa ogólnopolski projekt edukacyjny "Kreator Zielonych Zmian". Jest on skierowany do nauczycieli pracujących na każdym etapie edukacyjnym i dotyczy rozwiązań opartych na przyrodzie. Projekt pozwala uczniom nie tylko zdobyć wiedzę, ale także rozwinąć kompetencje miękkie.
OSE pomogła szkołom w zdalnej edukacji
Zapytaliśmy nauczycieli i dyrektorów, skąd prowadzą zdalne lekcje, z jakiego internetu korzystają i czy nie brakuje im sprzętu. Większość pracuje z budynku szkoły i wykorzystuje internet dostarczany przez Ogólnopolską Sieć Edukacyjną.
Technologie w edukacji: przyszłość i bariery
Czy pandemia uświadomiła nam, że przyszłość edukacji jest nieodwracalnie związana z technologiami? A może przeciwnie – przesyt zdalną edukacją pokazał, że ta prawdziwa, nie „na niby” edukacja, możliwa jest tylko w klasie? Fundacja Startup Poland zorganizowała debatę dotyczącą wykorzystania technologii w polskiej szkole. O scenariuszach na przyszłość, barierach uwypuklonych w czasie pandemii i próbach ich przełamania debatowali przedstawiciele firm segmentu EduTech: Oktawia Gorzeńska z firmy Photon, Agata Jagiełło i Maxim Azarov z Novakid oraz Karol Górnowicz ze Skriware.
Jak być przyjacielem Ziemi?
W trzeciej dekadzie XXI wieku potrzeby środowiska naturalnego wychodzą na pierwszy plan, coraz więcej bowiem otrzymujemy danych, że z naszą planetą nie dzieje się dobrze. Dlatego tak ważna jest edukacja ekologiczna dzieci - to one będą żyć w świecie, który doznał już wielu szkód spowodowanych niewłaściwym gospodarowaniem zasobami planety.
Przyjaźnić się z błędami
Błędy i możliwość ich popełniania mają kluczowe znaczenie dla nauczania. Wiele razy ten temat był już podnoszony w artykułach edukacyjnych. Tym kilka praktycznych pomysłów w nowej odsłonie.
Jak uczyć matematyki dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?
Matematyka nie była i chyba nie jest lubianym przedmiotem w szkole. Warto, abyśmy uświadomili sobie, że głównym celem nauczania matematyki jest nie tylko przekazanie pewnych treści merytorycznych wymienionych w programie nauczania, lecz również formułowanie pożądanej postawy intelektualnej ucznia, w szczególności pobudzanie aktywności umysłowej, chęci samodzielnego pokonywania trudności, kształcenie umiejętności logicznego i krytycznego myślenia, abstrahowania i matematycznego analizowania zjawisk.