Dominującym sposobem omawiania lektur szkolnych jest metoda, którą można nazwać „lekturą detali”. W skrócie polega na sprawdzaniu, czy uczniowie zapamiętali szczegółowe informacje dotyczące fabuły i bohaterów. Nie cieszy się raczej sympatią wśród uczniów, którzy obecnie coraz mniej czytają, i z coraz większym trudem znoszą książki z tzw. kanonu.
Porozmawiajmy o szkole
Kończy się powoli kolejny trudny rok dla polskiej edukacji. W ciągu kilkunastu miesięcy pandemii zebraliśmy wiele doświadczeń i obserwacji na temat szkoły i edukacji w czasach turbulencji. Będzie można o tym posłuchać podczas rozpoczętych właśnie Dni CEO, o których rozmawiamy z Michałem Tragarzem, Szefem Działu Aktywności Społecznej i Obywatelskiej w Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Kamerka włączona czy wyłączona?
Podczas pandemii nauczyciele zgłaszali trudności w nawiązywaniu relacji z uczniami. Niektórzy nauczyciele poznali swoich uczniów w internecie i nigdy wcześniej nie mieli z nimi kontaktu osobistego. Dla części była to całkiem nowa sytuacja, niesprzyjająca bliskim kontaktom.
Wizyta referencyjna online, czyli spotkanie z cyfrowymi dyrektorkami szkoły ponadpodstawowej
Z punktu widzenia dyrektora szkoły współczesne technologie są nieocenionym wsparciem dla funkcjonowania placówki oświatowej, zarówno od strony ich wykorzystania w procesie dydaktycznym, jak i przy działaniach organizacyjno-administracyjnych. Z dyrektorami szkół ponadpodstawowych rozmawialiśmy na temat roli technologii w różnych obszarach działalności szkoły, a także o tym, jak widzą wykorzystanie technologii, gdy znów wrócimy do klas szkolnych.
Zamiast kwiatka
Koniec roku szkolnego to czas podziękowań dla kadry pedagogicznej za ich poświęcenie i trud wychowawczy. W ostatnim czasie poczuliśmy wyjątkowo silnie, że szkoła to nie tylko lekcje, ale przede wszystkim relacje. Dlatego na zakończenie roku szkolnego zapraszamy do wypróbowania nowego sposobu na okazywanie wdzięczności. Zapraszamy do akcji Zamiast Kwiatka Niosę Pomoc. To świetna lekcja pomagania w praktyce!
Makowa Łąka: o owadach wśród najmłodszych
Nastała cieplejsza już wiosna i po długiej przerwie dzieci wróciły do szkoły. Ostatni miesiąc nauki warto wykorzystać na to, czego dotychczas brakowało uczniom najbardziej – integrację i obcowanie z naturą. Jednak czy w trakcie zajęć lub w domu, kiedy wyższe temperatury utrudniają skupienie, można nauczyć najmłodszych jeszcze czegoś nowego? Oczywiście, że tak! A jak to zrobić w najciekawszy sposób? Pomoże w tym… Pszczółka Maja.
O powrocie do szkoły
W tym tygodniu wszyscy uczniowie wrócili do nauki stacjonarnej w polskich szkołach. Sam moment powrotu wywoływał sporo emocji, zarówno wśród nauczycieli, jak i przede wszystkim wśród uczniów i… rodziców. Jak będzie po powrocie? Wracamy do przyspieszonego „przerabiania materiału”, czy stawiamy na relacje i cieszenie się bezpośrednim kontaktem?