Podcasty w nauce historii

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImageCzy można nauczyć się historii powszechnej dzięki podcastom? Jak najbardziej. Przekonuje o tym cykl nagrań o cesarzach Bizancjum, przygotowany przez Larsa Brownwortha, nauczyciela z Nowego Jorku. Jest to świetnie opowiedziana historia Cesarstwa Bizantyjskiego w kilkunastu odcinkach, która z małego projektu rozwinęła się w duże przedsięwzięcie edukacyjne.

 

Podcast może być doskonałym narzędziem do wspierania edukacji historycznej. W czerwcu 2005 r. Lars Brownworth opublikował w Internecie swoje pierwsze nagrania dotyczące historii Cesarstwa Bizantyjskiego i jego cesarzy. Starał się dać w ten sposób wyraz swojej pasji i przekazać wiedzę, którą nabył podróżując po terenach dawnego Bizancjum.

Do tej pory nagrania Brownwortha odsłuchało już ponad 140 tysięcy osób z całego świata. Autor planuje kontynuację cyklu podcastów oraz wydanie publikacji na temat historii Bizancjum. Otrzymuje wciąż wiele maili z pytaniami i wyrazami uznania za jego pracę.

W Polsce podcasty nie zdobyły sobie jeszcze uznania jako forma edukacji szkolnej lub pozaszkolnej. Mimo coraz większej dostępności i powszechnego wykorzystywania Internetu, uczniowie i studenci nie korzystają jeszcze z tej formy uzupełnienia wykładu lub prezentacji. Z drugiej strony popularność podcastów powoli w Polsce rośnie i należy mieć nadzieję, że ich wykorzystanie w obszarze edukacji będzie się stale zwiększać.

Podcasty opowiadające o życiu i władzy kolejnych cesarzy Bizancjum dostępne są tutaj (ang.).

Image

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Przerażająca wizja. Z jednej strony trzeba gonić za technologią która rozwija świat, z drugiej stron...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykład w czasach postpiśmienności, czyli szukanie drogi we mgle
Tak, najważniejszy jest tok rozumowania, opowieść o wiedzy i dochodzeniu do wniosków, odkryć. To się...
Wykładam matematykę i staram się postępować na przekór pewnego określenia czym jest wykład: to trans...
Stanisław Czachorowski napisał/a komentarz do Wykłady w stylu programów popularnonaukowych?
Zawsze najważniejszym jest mieć coś do powiedzenia. Interesującego, ważnego, wartościowego. Dobrze j...
Jak widzę, odniósł się Pan do mojego komentarza, więc odpowiem.Programy B. Wołoszańskiego były różne...
Pani Anno, to co zamierzam napisać dotyczy zarówno psychologów szkolnych jak i pedagogów. I jedni i...
Drodzy Państwo, czy głupotę można nazywać po imieniu? Czy głupota ministra jest głupotą szkodliwą? C...
Jak się zadaje pytanie całej klasie to nie odpowiadają nieśmiali. Te rady są ok tylko dla tych, któr...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie