Podcasty w nauce historii

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ImageCzy można nauczyć się historii powszechnej dzięki podcastom? Jak najbardziej. Przekonuje o tym cykl nagrań o cesarzach Bizancjum, przygotowany przez Larsa Brownwortha, nauczyciela z Nowego Jorku. Jest to świetnie opowiedziana historia Cesarstwa Bizantyjskiego w kilkunastu odcinkach, która z małego projektu rozwinęła się w duże przedsięwzięcie edukacyjne.

 

Podcast może być doskonałym narzędziem do wspierania edukacji historycznej. W czerwcu 2005 r. Lars Brownworth opublikował w Internecie swoje pierwsze nagrania dotyczące historii Cesarstwa Bizantyjskiego i jego cesarzy. Starał się dać w ten sposób wyraz swojej pasji i przekazać wiedzę, którą nabył podróżując po terenach dawnego Bizancjum.

Do tej pory nagrania Brownwortha odsłuchało już ponad 140 tysięcy osób z całego świata. Autor planuje kontynuację cyklu podcastów oraz wydanie publikacji na temat historii Bizancjum. Otrzymuje wciąż wiele maili z pytaniami i wyrazami uznania za jego pracę.

W Polsce podcasty nie zdobyły sobie jeszcze uznania jako forma edukacji szkolnej lub pozaszkolnej. Mimo coraz większej dostępności i powszechnego wykorzystywania Internetu, uczniowie i studenci nie korzystają jeszcze z tej formy uzupełnienia wykładu lub prezentacji. Z drugiej strony popularność podcastów powoli w Polsce rośnie i należy mieć nadzieję, że ich wykorzystanie w obszarze edukacji będzie się stale zwiększać.

Podcasty opowiadające o życiu i władzy kolejnych cesarzy Bizancjum dostępne są tutaj (ang.).

Image

(Notka o autorze: Marcin Polak jest twórcą i redaktorem naczelnym Edunews.pl, zajmuje się edukacją i komunikacją społeczną, realizując projekty społeczne i komercyjne o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Prowadzi także międzynarodowy serwis edukatorów ekonomicznych i finansowych EconomicEducator.eu).

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Napiszcie mi to pięknie!
Pisanie na klawiaturze mniej męczy ręce, oraz ułatwia pisanie dłuższych tekstów. Umożliwia tez lep...
Tomasz napisał/a komentarz do Pewna wizja edukacji w przyszłości
W dobie cyfryzacji, gdzie szkoły inwestują w najnowszy sprzęt, problemem pozostaje niedoinwestowanie...
Tomasz napisał/a komentarz do Cztery scenariusze rozwoju szkolnictwa (OECD)
W erze, gdy uczniowie mają zgłębiać tajniki sztucznej inteligencji w nowoczesnych, „darmowych” labor...
Jak uratować matematykę? Ograniczmy matematykę!W dobie nowoczesnej edukacji czas na rewolucyjne pode...
Magda napisał/a komentarz do STEAM w praktyce w szkole ponadpodstawowej
Takie metody to się stosowało na zajęciach ZPT i cały czas stosuje się przy nauce zawodu.
Nauczyciel napisał/a komentarz do „Sieciaki” i niebezpieczne kontakty online
Popieram takie inicjatywy. Trzeba edukować rodziców i dzieci, ale coraz ciężej uciec z sieci...
Jest koniec roku i chętnie dajemy się ponieść iluzji że od nowego roku szkolnego wszystko będzie lep...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie