Podcasting w nauce języków

Typografia
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

ict w edukacjiCoraz więcej instytucji włącza podcasty w swoja działalność edukacyjną i to ze świetnymi wynikami. Podcasting stymuluje procesy samokształcenia w różnych dziedzinach. Dobre efekty przynosi wykorzystanie podcastów w nauce języków, gdyż większość zasobów jest dostępna nieodpłatnie. Aktualnie na świecie na topie jest…chiński.

 

Podcasting to technologia, która umożliwia tworzenie własnych audycji i ich dystrybucję przez Internet. Podcasty są audycjami dźwiękowymi zamieszczanymi w Internecie w regularnych odstępach czasu. Jest to narzędzie, które może być użyteczne w procesie edukacji, a także łatwe w użyciu dla studentów. Dzięki połączeniom bezprzewodowym podcasty trafiają bezpośrednio do iPod’a użytkownika, który może w dowolnym miejscu skorzystać z nagrania dźwiękowego.

 

Podcasty cieszą się coraz większą popularnością w nauce języków obcych. Można to określić terminem „nauka języków 2.0”. Powstaje coraz więcej firm, które zajmują się tworzeniem kontentu z myślą o osobach uczących się języków. Jedną z takich firm jest Praxis Language, która skoncentrowała się na nauczaniu chińskiego.

 

ict w edukacji

 

Ken Carroll, jeden z założycieli Praxis Language uważa, że postawienie na naukę chińskiego było tzw. strzałem w dziesiątkę. Klientami Praxis są ludzie z całego świata – od Berkeley w Kaliforni, do Alaski, a nawet Watykanu. Codziennie podcasty do nauki chińskiego ściągają na iPody dziesiątki milionów ludzi w 110 krajach świata. Około 250 tysięcy osób słucha regularnie nagrań przygotowanych przez Praxis w języku Państwa Środka, zaś kilka tysięcy osób zdecydowało się na dodatkowo płatne usługi, które oferują możliwość regularnych rozmów na Skype z najlepszymi chińskimi nauczycielami, których firma zatrudniła w Szanghaju. Praxis nie zamierza na tym poprzestać – uruchomiony jest już też kurs SpanishSense do nauki drugiego najpopularniejszego języka świata – hiszpańskiego.

 

Dzięki Web 2.0 i podcastom dochodzi do rewolucji w nauce języków obcych. Możemy się uczyć w takim zakresie i w takim tempie, jak nam odpowiada. Niedługo zapewne będziemy mogli też uczyć się takiego języka, jaki sobie wymyślimy.

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Jest jeszcze jeden problem, o którym wiadomo od zawsze, ale nikt nie chce się nim zajac. Otóż przydz...
Ppp napisał/a komentarz do Zapominamy! Jak zatem zapamiętać?
Opis zjawiska bardzo dobry, brakuje tylko najważniejszego elementu: zaznaczenia konieczności REFLEKS...
Ppp napisał/a komentarz do Jak skutecznie się uczyć?
W wyniku pracy nad sobą człowiek może się zmienić, ale TYLKO DO PEWNEGO STOPNIA. Jak ktoś jest w jak...
Magdalena Korzeb napisał/a komentarz do Czasownik na plakacie
Fajny pomysł przetestuje w domu
Gość napisał/a komentarz do Uczeń przeszkadza w lekcji...
Teoria swoje a praktyka swoje
Ppp napisał/a komentarz do O poczuciu przynależności do szkoły
Jak człowiek uwierzy, że "przynależy", a potem zostanie wyrzucony - wtedy dopiero jest problem! Post...
Tadeusz napisał/a komentarz do Myślenie wolne i szybkie w praktyce edukacyjnej
Czytając ten artykuł nie mogę oprzeć się wrażeniu, że został wygenerowany przez sztuczną inteligencj...
Przypominam że oceny jeszcze nie zostały ze szkół usunięte, a bez tego te porady nie mają sensu, cho...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie