Wielu studentów uczy się najlepiej wtedy, gdy mogą pracować na
ustrukturyzowanych i zarządzanych przez siebie projektach. Naukowcy
pracujący przy realizacji programu
iCAMP stworzyli
oprogramowanie społecznościowe, które integruje prowadzone w różnych
systemach blogi studenckie i inne serwisy społecznościowe w potężną
przestrzeń wirtualnej współpracy.
Nowe narzędzia dla administratorów szkolnych sieci
Coraz więcej nauczycieli domaga się możliwości korzystania z takich portali społecznościowych jak YouTube w celach edukacyjnych. Tymczasem w szkole dostęp do nich jest zazwyczaj automatycznie blokowany przez administratorów. W dobie multimedialnej edukacji szkolne systemy ochrony sieci muszą się dopasować do nowego środowiska pracy ucznia i nauczyciela.
Mobilna nauka przyszłością edukacji
Wszyscy, którzy uważają, że nauczanie przez komórkę to fanaberia czy najwyżej moda, powinni zastanowić się nad zmianą zdania. Kilka tygodni temu w Waszyngtonie odbyła się pierwsza w historii konferencja w całości poświęcona korzyściom, jakie już przyniosło wykorzystanie telefonów komórkowych w edukacji. Według niektórych to nie trend – to przyszłość kształcenia.
Miejsce nowych technologii w edukacji
Odbyła się dyskusja o kształcie polskiej oświaty. Zorganizowane zostały setki spotkań trwających setki godzin. Uzgodniono kształt reformy programowej, co należy uznać za duży sukces. A jednak trudno się cieszyć. Można niestety porównać efekt tej ciężkiej pracy do próby budowania mitycznej wieży Babel. Czy należy spodziewać się, że ta konstrukcja też się zawali?
Gry przyszłością edukacji w klasie?
Gry komputerowe przestają być tylko elementem rozrywki. Zawładnęły poważnymi dziedzinami, jak opieka zdrowotna czy szkolenia wojskowe. Stają się nowymi mediami, kreują mody, sposoby uczenia się i socjalizacji. Znajdując zastosowanie w różnych sytuacjach, gry, wirtualne światy i rzeczywistość mieszana oddziałowują na inne media i świat edukacji.
Dlaczego uczniowie wybierają kształcenie w wirtualnej szkole?
Ostatnie sympozjum North American Council for Online Learning w Phoenix
(Arizona), poruszyło temat wzrostu popularności wirtualnych szkół.
Uczęszczający do nich studenci, dyskutowali o tym, dlaczego porzucili
mury tradycyjnej szkoły na rzecz nauczania online. Co powoduje wzrost
liczby studentów takich szkół i dlaczego wybierają zajęcia w trybie e-learning?
Cyfrowy człowiek - homo sapiens digital
Autor terminów "Cyfrowi tubylcy, cyfrowi imigranci" powraca z nowym pojęciem, które pomoże zrozumieć funkcjonowanie współczesnego świata. Jak mawiał Albert Einstein, problemy nie mogą być rozwiązane przez myślenie, które je spowodowało. Żeby sprostać wyzwaniom przyszłosci, trzeba zmienić swoją percepcję i wykształcić "cyfrową mądrość".
Ostatnie komentarze