Od wielu lat spotykamy plakaty i
komunikaty organizatorów różnych akcji społecznych poświęconych
tematyce AIDS. Nie przynosi to spodziewanych rezultatów. Teraz koalicja
instytucji z Włoch, Hiszpanii, Czech, Rumunii i Polski
opracowała interaktywną i ogólnodostępną platformę edukacyjną, poprzez
którą zamierza podnosić świadomość społeczną na temat zagrożenia AIDS.
Centrum Nauki Kopernik już za rok
Tworzenie własnej gazety, słuchanie ginących języków, czy wywoływanie
trzęsienia ziemi - to wszystko już za rok czeka pierwszych
zwiedzających Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. W połowie 2010 r. zostanie otwarta pierwsza część budynku. Już
planowane są galerie wystawy stałej, które będą otwarte jako pierwsze
i zostaną podzielone na sześć działów.
Google na fali
Google Wave (czyli fala), nowy produkt korporacji z Mountain View, może
okazać się świetnym narzędziem w służbie edukacji. Jest to interaktywne
narzędzie, które łączy funkcje poczty elektronicznej,
komunikatora, bloga i przestrzeni roboczej współdzielonej z innymi
użytkownikami sieci. Pozwala na zdynamizowanie współpracy pomiędzy
uczniami w internecie.
Wirtualne uczenie się pozwala zaoszczędzić
Powód jest prosty: można zaoszczędzić wiele na kosztach podróży,
logistyce i organizacji zajęć ze studentami. Uczelnie na świecie coraz
śmielej inwestują w profesjonalne programy wirtualnego studiowania,
przyciągając studentów i uczniów bogatą ofertą programową i ciekawą
specjalistyczną tematyką. Wcześniej czy później trend ten dotrze również do Polski.
Nowe technologie w edukacji
Nie ma skutecznej edukacji bez nowych technologii. Tradycyjne formy
nauczania nie są akceptowane przez uczniów, zaś
konsekwencje trzymania się ich przez nauczycieli widać po
wynikach egzaminów, z roku na rok coraz słabszych. Jak
sprawić, żeby system edukacji zaczął efektywniej i na szeroką skalę
korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych?
Sztuka historii online
Nauczyciele historii mają do dyspozycji coraz ciekawsze zasoby
edukacyjne w internecie i w postaci różnych multimedialnych pomocy
naukowych. Mają już chyba wszelkie narzędzia do tego, aby uczynić z ich
lekcji ciekawe, rozwijające i twórcze zajęcia na temat cywilizacji
człowieka, uczące interpretacji zmieniającego się na przestrzeni wieków
świata.
iPody zmieniają szkołę
Można być sceptycznym wobec wprowadzenia iPodów na zajęcia. Jak powstrzymać uczniów od ściągania muzyki albo nieodpowiednich treści podczas lekcji? Albo od wysyłania wiadomości
niezwiązanych z tematem zajęć? Jak się
okazuje, takie obawy mogą być przesadzone - uczniowie potrafią dobrze
wykorzystać te urządzenia do edukacji.
Ostatnie komentarze