ict w edukacjiTechnologie cyfrowe są coraz tańsze i oferują wielkie możliwości wspierania procesu uczenia się w szkołach. Nie chodzi tu jednak tylko o proste rozwiązania, jak komputery i tablice interaktywne, na których wyświetlane są różne treści, gry, filmy, ale o coś więcej. Wirtualne światy nadają się świetnie do realizacji badań i dokonywania eksperymentów naukowych.
 

E-learningWielu wciąż postrzega platformę e-learning jako narzędzie służące do indywidualnego przyswajania teoretycznej wiedzy. Warto jednak zauważyć, że rozwiązanie to sprawdza się również w praktyce jako potężny bank informacji, który prezentuje nową jakość dialogu pomiędzy szkolącym i studentami. Edukacja przecież opiera się na komunikacji.
 

innowacje w edukacjiSzkolnictwo coraz bardziej otwiera się na pomysł wykorzystania telefonów komórkowych w edukacji. Nic dziwnego, skoro w Stanach Zjednoczonych (i na pewno gdzie indziej również) młodzi ludzie używają telefonów przez większą część dnia – od pobudki po ustawienie budzika, gdy kładą się spać. Dlaczego zatem nie użyć masowo tych komputerów w nauczaniu?
 

nowe technologie w edukacjiSzkoły mogą być bogato wyposażone w nowoczesne urządzenia i oprogramowanie, a mimo to ich uczniowie nie będą w stanie radzić sobie w cyfrowym świecie. Powód: nie zostali nauczeni efektywnego korzystania z technologii podczas kilku lat edukacji szkolnej, zaś ich umiejętności ograniczają się do pewnego zestawu prostych czynności.
 

E-learningPrezydent Stanów Zjednoczonych Barack Obama zadeklarował, że rząd federalny przeznaczy pół miliarda dolarów na stworzenie nieodpłatnych zasobów edukacyjnych do nauki online. Będzie to część planu rządowego modernizacji i unowocześnienia szkolnictwa amerykańskiego, na który planuje się przeznaczyć 10 miliardów dolarów.
 

innowacje w edukacjiBlisko tysiąc wielkopolskich nauczycieli zostało przygotowanych do prowadzenia multimedialnych lekcji z wykorzystaniem internetowej platformy edukacyjnej. Wszystko w ramach zakończonego właśnie 3-letniego programu e-Szkoła Wielkopolska – Twórczy Nauczyciel, finansowanego ze środków UE i realizowanego w partnerstwie z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza.
 

ict w edukacjiCoraz więcej firm informatycznych proponuje szkołom elektroniczne bazy danych. Stary i szacowny dziennik ocen doczekał się wsparcia ze strony nowych technologii. Za pomocą internetu rodzice mogą sprawdzać jak uczą się ich dzieci, odczytać uwagi nauczycieli, uzyskać informację o życiu klasy. To ułatwi kontakt ze szkołą – twierdzą zwolennicy projektu.
 

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Gdyby jeszcze Ministerstwo Edukacji chciało inwestować w takie rozwiązania, które z pewnością przyda...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
... i co to za określenie "świetliczanka" :( To jest nauczyciel z takimi samymi kwalifikacjami jak P...
Justyna napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Całkowicie się z Panią nie zgadzam, że nauczyciel WSPÓŁORGANIZUJĄCY nie przygotowuje się do zajęć! Ł...
Eleonora napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Poniosły emocje tego dyrektora i nie ma prawa wygadywać takich bzdur: (cyt) "trwają w niekoniecznie ...
Jan napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
Bardzo się cieszę że udało mi się dojść do, co prawda wtórnego, odkrycia które, o czym nie wiedziałe...
Jan napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Zróżnicowanie pensum - gdybyż to było takie proste! Nauczyciele coraz częściej będą mieli uprawnieni...
Sylwia napisał/a komentarz do Nauczyciele jako problem społeczny
Autor, jako dyrektor szkoły, musi wiedzieć, że problemem częściej jest nie przekraczanie 40-godzinne...
Jarosław Pytlak napisał/a komentarz do Kłopoty ze szkolnym ocenianiem
@Jan - no proszę, potwierdził Pan słuszność tego, co robimy w klasach 4-6 SP w szkole STO na Bemowie...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie