Godzina Kodowania, która faktycznie jest dostępna cały rok, przeżywa swoje apogeum podczas Tygodnia Edukacji Informatycznej w USA (Computer Science Education Week – CSEdWeek), który w tym roku wypada w dniach 9-15 grudnia 2019. Hasłem tegorocznej Godziny Kodowania jest "Computer Science for Good" (Informatyka na dobre). Hitem tegorocznej Godziny Kodowania i Tygodnia Edukacji Informatycznej pozostaje zestaw łamigłówek Potańcówka (Dance Party).
Z robotami w świat bajki
Czy do nauki języka niemieckiego można wykorzystać roboty? Jak najbardziej! Przekonali się o tym uczniowie i nauczyciele w Szkole Podstawowej nr 2 im. Marii Konopnickiej w Sycowie.
Nudne lekcje? Nie gdy odkrywanie świata z #SuperKoderami!
Projekt „Odkrywcy Świata” był trzecim projektem #SuperKoderów Fundacji Orange, który realizowany był w naszej szkole. Każda edycja wnosiła coś nowatorskiego w naszej edukacji, a ciekawa tematyka powiązana z serią doświadczeń i elementami programowania to gwarantowany sukces. Pieniądze z grantu pozwoliły zakupić porządny zestaw doświadczalny, w skład którego wchodziła mała elektrownia wiatrowa, ogniwa fotowoltaiczne i mierniki. Budżet udało się tak skalkulować, że wystarczyło jeszcze na pojazd napędzany wodorem. Projekt realizowany był jednocześnie w trzech klasach piątych, aby żadna z grup nie była wyróżniona ani pokrzywdzona.
Podróże z mBotami w przeszłość
Nie byłoby #SuperKoderów w naszej Szkole Podstawowej nr 8 w Gdyni, gdyby nie nagrany przez uczniów klasy V B film. Miał on przekonać komisję, że nasi uczniowie bardzo chcą być #SuperKoderami i poznawać historię razem ze schratchowym duszkiem Chronoskiem. Już sama praca nad filmem była bardzo kształcącym wyzwaniem. I świetną zabawą. Podczas wspólnego pisania i przerabiania scenariusza oraz kilkakrotnego nagrywania tych samych scen lepiej się poznaliśmy. O ilu talentach, nie tylko aktorskich, nie wiedzieliśmy! W swojej pracy rzadko wykorzystywałam kamerę. Od czasu gdy powstał film, robię to znacznie częściej. Również na historii.
Druk 3D, roboty i polska szkoła
Nowe technologie, którymi dysponują dzisiejsi nauczyciele, to nie tylko internet i multimedia. Drukarki 3D, elementy robotyki i programowania również znajdują zastosowanie w wielu aspektach nauczania. Włączenie ich do zajęć nie jest skomplikowane, wymaga jednak pomysłu.
Kiedy innowacja spotyka się z edukacją
W edukacji szkolnej nie możemy zapomnieć o tym, że nasi uczniowie staną się kiedyś osobami dorosłymi, opuszczą szkoły i będą musieli sobie radzić we współczesnym świecie mając do dyspozycji to, co czego nauczyli się na zajęciach szkolnych. Szkoła powinna zatem ciągle zmieniać się, tak jak zmienia się świat, w którym żyjemy. Nie może pozostać z tyłu, powinna „nadążać” za różnymi zmianami, które we współczesnym świecie zachodzą.
Cyfrowa wizytówka
Trudno uwierzyć, że wakacje powoli dobiegają końca. Niedługo wrócimy do szkoły, czas więc zaplanować pierwsze zajęcia tak, aby zaintrygować swoich uczniów i zaangażować ich w 100%.