Nauczanie to nie tylko przekazywanie wychowankom wiedzy naukowej i próba zaszczepienia w młodzieży miłości do poznawania świata, ale też czynny udział w kształtowaniu postaw i osobowości dzieci. Wpływ ten jest widoczny zwłaszcza na poziomie szkoły podstawowej, kiedy uczeń często po raz pierwszy ma okazję zetknąć się z treściami, które z czasem staną się bazą dla jego dorosłego światopoglądu.fot. Instytut Lecha Wałęsy

7000 przemierzonych kilometrów, 24 przystanki, 23 miasta w całej Polsce, blisko 200 przeszkolonych pedagogów i 69 wyjątkowych etiud muzycznych, 1000 uczestników otwartych warsztatów z zabawy dźwiękiem i pokazów filmów Muzykoteki Szkolnej oraz ponad 400 zdigitalizowanych prywatnych kaset magnetofonowych - tak przebiegła dwumiesięczna podróż Muzobusa.fot: NInA

Centrum Cyfrowe Projekt: Polska organizuje kampanię społeczną pod hasłem “Uwolnij podręcznik”, której celem jest rozpowszechnienie idei otwartego, wolnego dostępu do zasobów edukacyjnych.CC-BY Centrum Cyfrowe Projekt: Polska

W przededniu 74 rocznicy wybuchu II wojny światowej na polach pod Mławą odbyła się rekonstrukcja wydarzeń z września 1939 r. Bitwa pod Mławą była jedną z dłużej trwających w kampanii wrześniowej – wojska niemieckie zostały tu zatrzymane przez broniących się w umocnieniach żołnierzy polskich aż przez cztery dni. Ponowne zmagania żołnierzy w 2013 r. obserwowało około 10 tysięcy osób. Była to żywa lekcja historii najnowszej.(C) Edunews.pl

Fundacja 2065 im. Lesława A. Pagi oraz Giełda Papierów Wartościowych zapraszają uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych do udziału w 12. już edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej (SIGG) i kursu e-learningowego. SIGG to największy ogólnopolski projekt edukacyjny poświęcony inwestowaniu skierowany do młodzieży ponadgimnazjalnej.fot. Fundacja 2065 im. Lesława Pagi

Film jest medium wciąż świeżym i ciekawym, który uczy młodych ludzi uważnej obserwacji, krytycznego myślenia, swobody wypowiedzi i inspiruje do własnej twórczości. Ale nawet najlepszy film sam w sobie nie sprawi, że uczeń będzie pracować bardziej kreatywnie. Na zajęcia z filmem trzeba mieć pomysł.fot. CC-BY CEO

Jan Czochralski, młody chłopak z wielkopolskiej Kcynii jest rozczarowany zaniżonymi ocenami końcowymi i niszczy świadectwo maturalne. U progu nowego, XX wieku, może to oznaczać zamknięcie drogi na wyższą uczelnię. Ambitny Czochralski jest jednak uparty. Dzięki ciekawości i pasji z determinacją rozwija swoje badania, przeprowadza kolejne eksperymenty. W czasie pierwszej wojny światowej opracowuje technikę otrzymywania monokryształów, którą dziś postrzegamy jako kluczową dla rozwoju elektroniki.Konferencja CN Kopernik Pokazać - Przekazać

Więcej artykułów…

Jesteśmy na facebooku

fb

Ostatnie komentarze

Ppp napisał/a komentarz do Dziesięć błędów informacji zwrotnej
Wszystko to prawda, ale na "zerowym" punkcie powinno być: błędem krytyki jest samo jej istnienie! w ...
Zbyt ogólny opis by zrozumieć czym to się różni od istniejących aplikacji edukacyjnych które są zazw...
Robert Raczyński napisał/a komentarz do Natura matury
Miałem wrażenie, że dość jasno dałem do zrozumienia, że nie rozważam tu zasadności ani prawidłowości...
Mikołaj napisał/a komentarz do Natura matury
Trafne pokazuje to, że matura to nie tylko test wiedzy, ale rytuał przejścia, który ma sens tylko wt...
Ppp napisał/a komentarz do Natura matury
Maturę nalezy ZLIKWIDOWAĆ, ponieważ jest niesprawiedliwym egzaminem, którego można PRZYPADKOWO nie z...
Zapisałem dziecko na karate kontaktowe przez takich własnie małych gnojków by sam umiał się bronić
Nauczyciel napisał/a komentarz do Jeszcze większa automatyzacja pracy twórczej
Są też aplikacje które skutecznie potrafią wykrywać czy dany tekst został napisany przez AI czy nie ...
Kajtek napisał/a komentarz do Po co jest szkoła?
Szkoły niczego nas nie uczą oprócz polskiego oraz matematyki nic więcej nie jest nam potrzebne a nau...

E-booki dla nauczycieli

Polecamy dwa e-booki dydaktyczne z serii Think!
Metoda Webquest - poradnik dla nauczycieli
Technologie są dla dzieci - e-poradnik dla nauczycieli wczesnoszkolnych z dziesiątkami podpowiedzi, jak używać technologii w klasie